Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primele contracte semnate prin Unitatea Centralizată de Achiziții

Pentru reducerea cheltuielilor de funcționare

Primele contracte semnate prin Unitatea Centralizată de Achiziții

Consiliul Județean Bihor achiziționează produsele consumabile necesare pentru activitatea aparatului propriu și a instituțiilor subordonate, la comun, prin Unitatea Centralizată de Achiziții (UCA). Această măsură contribuie la reducerea cheltuielilor de funcționare.

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, a semnat miercuri, 18 septembrie, primele contracte-cadru pentru produsele de birotică, cu reprezentanții firmelor care au câștigat licitația, după evaluarea celor cinci oferte depuse.
Licitația a fost împărțită în două loturi, având ca obiect achiziționarea a 72 de tipuri de produse de birotică și papetărie, de la hârtie de imprimantă, dosare și mape pentru documente, până la instrumente de scris, accesorii de birou și organizatoare. Contractul pentru produsele de birotică a fost atribuit firmei SC Lecom Birotica Ardeal SRL, cu o valoare de 3.071.560,69 lei, fără TVA, iar cel pentru produsele de papetărie a fost semnat cu Austral Trade SRL, în valoare de 2.571.316,07 lei, fără TVA.
Pentru aceste produse, durata contractelor-cadru este de 36 de luni, timp în care furnizorii vor livra produsele necesare în funcție de solicitările beneficiarului. Sumele prevăzute în contracte reprezintă plafonul financiar pentru întreaga perioadă de 36 de luni, acoperind toate livrările ce vor avea loc în acest interval.
Este în desfășurare o procedură similară pentru achiziționarea produselor de curățenie, pentru care au fost depuse opt oferte. Urmează semnarea contractelor-cadru.
Vă reamintim că UCA a fost înființată printr-o colaborare dintre Consiliul Județean Bihor și Agenția Națională pentru Achiziții Publice, cu scopul de a derula proceduri de licitații pentru autoritatea județeană și instituțiile subordonate acesteia.
Compartimentul UCA funcționează în cadrul Consiliului Județean Bihor din 27 iulie 2023 și are un angajat.
Avantajele funcționării Unității Centralizate de Achiziții sunt:
Reducerea cheltuielilor generate de achizițiile publice;
Profesionalizarea personalului implicat în derularea achizițiilor;
Reducerea riscului de fraudare a procesului de achiziție publică, prin diminuarea riscurilor și a fenomenului de corupție;
Acces facil pentru toți operatorii economici interesați de participarea la astfel de proceduri de achiziție;
Asigurarea unor servicii de calitate pentru obținerea unor contracte avantajoase din punct de vedere economic și calitativ pentru autoritățile contractante;
Îmbunătățirea capacității administrative;
Creșterea gradului de transparență în derularea procedurilor de achiziții.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:15:05 Ora standard a Europei de Est