Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

DIGI4Care aduce Inteligența Artificială în spitalele orădene

Proiectul este derulat în cadrul Strategiei UE pentru regiunea Dunării

DIGI4Care aduce Inteligența Artificială în spitalele orădene

Cea de a doua reuniune a membrilor proiectului DIGI4Care are loc, în aceste zile, la Universitatea din Oradea. Denumit, pe larg: „DIGI4Care Transfigurarea traseelor pacienților prin inovare digitală în domeniul sănătății, în regiunea Dunării", proiectul este derulat în cadrul Strategiei UE pentru regiunea Dunării (Programul pentru Regiunea Dunării).

Universitatea din Oradea, mai precis Facultatea de Medicină și Farmacie, a făcut posibilă întâlnirea, în orașul de pe Crișul Repede, a peste 40 de reprezentanți ai unor universități, ONG-uri și unități medicale din opt țări dunărene. Numitorul comun al celor implicați în derularea proiectului DIGI4Care este angajamentul privind „testarea, validarea și integrarea strategică a soluțiilor digitate și a inteligenței artificiale în domeniul medical". De asemenea, „prin colaborare, schimb de cunoștințe și sporirea capacității de inovare, DIGI4Care își propune să reducă decalajul dintre statele membre, mai noi și mai vechi, ale Uniunii Europene, precum și dintre țările non-UE din Regiunea Dunării".
Derulat pe durata a 30 de luni, proiectul DIGI4Care beneficiază de un buget în valoare de 2,3 milioane de euro, având ca lider de proiect: Universitatea Semmelweis -Ungaria. Parteneri sunt douăsprezece organizații din opt țări: Slovacia, Republica Cehă, Ungaria, Austria, Bulgaria, Bosnia - Herțegovina, România, Ucraina.
Prof. univ. dr. habil. Jurcă Tunde, reprezentantul Universității din Oradea în cadrul proiectului DIGI4Care, spune că două spitale locale vor beneficia de implementarea unor programe pilot, cu ajutorul cărora 30-50 de pacienți vor fi monitorizați, timp de șase luni, prin intermediul celor mai moderne tehnologii digitale. „Se urmărește eficiența tratamentelor și durata perioadei de recuperare a acestor pacienți. În acest scop, pacienții vor beneficia de echipamente de monitorizare pe care le vor purta tot timpul, inele sau brățări conectate la un cloud informatic. Mai pot să vă spun că, în prelucrarea acestor date, se mizează foarte mult pe suportul Inteligenței Artificiale. Pentru că scopul declarat al proiectului este reducerea decalajului din domeniul sănătății pe planul tehnologiilor medicale, am realizat și o analiză locală a ceea ce înseamnă, în România, digitalizarea acestui domeniu".
Dr. Kovács Réka, de la Universitatea Semmelweis - Ungaria, este managerul general al proiectului DIGI4Care. „Cel mai important, cred eu, este faptul că, derulând acest proiect într-un spațiu geografic cu multe asemănări în ceea ce privește practica medicală, dar și cu decalaje, dacă privim spre utilizarea noilor tehnologii, avem ocazia ca, împărtășind partenerilor politicile noastre de bune practici, să reducem aceste decalaje, în folosul pacienților. Pentru aceasta ne interesează foarte mult: experiența, strategiile de implementare a tehnologiilor digitale în sistemul medical, cunoștințele legate de finanțarea acestor investiții moderne, forța de muncă implicată în gestionarea datelor, cum îi putem convinge pe angajații din sistem să devină ei înșiși parte a acestei schimbări... tot ceea ce poate servi la utilizarea pe scară mai largă a noilor tehnologii în domeniul medical. Pe scurt, aici la Oradea, analizăm starea de fapt și propunem procese prin intermediul cărora tehnologia digitală să ajungă în toate spitalele din toate țările noastre".
Afecțiunile vizate de proiectul DIGI4Care sunt: diabet, boli cardiovasculare, boala Alzheimer, demență și alte tulburări cognitive. Ca rezultat al proiectului este urmărită realizarea unui model de îngrijire integrată, cu suport digital și a unui plan de acțiune pentru implementarea acestui model.
Parteneri ai proiectului sunt: Semmelweis University, Gottsegen György National Cardiovascular Institute, Austrian National Public Health Institute, Ludwig Boltzmann Institute Digital Health and Patient Safety, Prague University of Economics and Business, ONG-ul Future Medical Leaders, Universitatea din Oradea, Hospital Consulting, Digital Health and Innovation Cluster Bulgaria, Kelvin Health Inc., International Family Medicine Clinic for Internally Displaced People, INTERFAMILY Clinic, Research And Technological Development Association in Health - Health RTD Cluster.
Voluntari din partea Asociației Studenților Farmaciști de la Facultatea de Medicină și Farmacie a Universității din Oradea s-au implicat nemijlocit în buna desfășurare a evenimentului. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:46 Ora standard a Europei de Est