Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ligia Deca, ministrul Educație, s-a aflat într-o vizită (fulger) la Universitatea din Oradea

Ieri,

Ligia Deca, ministrul Educație, s-a aflat într-o vizită (fulger) la Universitatea din Oradea

Profitând de faptul că, marți, 10 septembrie 2024, a luat parte la ceremonia de deschidere a campusului pentru învățământ dual, ministrul Educației, Ligia Deca, a făcut o scurtă vizită la câteva obiective de investiții ale Universității din Oradea.

Primul popas a fost căminul C4, din campusul central, recent reabilitat. Ministrul s-a arătat interesat de gradul de ocupare al căminului și de condițiile de cazare. Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, a spus că, în anul universitar 2024-2025, toate căminele vor fi ocupate la capacitate maximă.
Ligia Deca s-a arătat plăcut surprinsă de buna relație de colaborare dintre autoritățile locale și administrația universității. „Indiferent ce culoare politică ar avea primarul, universitatea tot a orașului va rămâne", a afirmat ministrul Educației. Privind de la una din ferestrele căminului, rectorul Universității din Oradea și primarul Florin Birta i-au arătat Ligiei Deca noile cămine, ridicate de administrația locală, aproape gata de a fi date în funcțiune. „Aici vom avea și o cantină nouă, circa 1.800 de locuri în cămine, toate facilitățile pentru această comunitate, aproape cât o comună", a explicat prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. Ministrul Educației a lăudat dotările și facilitățile oferite studenților, mai ales de sălile de studiu amenajate la fiecare palier.
Din fața structurii de cazare, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău i-a vorbit oaspetelui său despre planurile sale de viitor: un bazin de înot și o clădire STEM - Știință, Tehnologie, Energie, Matematică.
Următoarea destinație a vizitei fulger a fost șantierul Centrului de Transfer Tehnologic. Pe lângă laboratoare, servere de mare putere, utilaje unicat la nivel național, din care doar unul costă peste un milion de euro, zona va avea, așa cum a explicat rectorul Universității din Oradea, și un spațiu dedicat business-ului. „Vrem să fie un loc în care nevoile mediului de afaceri și ale industriei să își găsească soluții concrete", a spus prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. Prezent și el la Oradea, fostul titular al portofoliului de la Educație, prof. univ. dr. Sorin Cîmpeanu a remarcat că finanțarea Centrului de Transfer Tehnologic este asigurată, jumătate-jumătate, de beneficiar și Primăria Municipiului Oradea. „Ați mai văzut dumneavoastră așa ceva?", a întrebat-o ministrul pe succesoarea sa, iar Ligia Deca a răspuns, privind către prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău: „Faceți treabă bună aici, la Oradea"! (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:39 Ora standard a Europei de Est