Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primul campus dedicat învățământului dual din România

Ieri, a fost inaugurat, la Oradea,

Primul campus dedicat învățământului dual din România

Marți, 10 septembrie 2024, a fost inaugurat, la Oradea, în prezența ministrului Educației, primul campus dedicat învățământului dual din România, în cadrul festivității de deschidere a anului școlar 2024-2025, în primul campus dedicat învățământului dual din România, din cele 29 de consorții care vor funcționa la nivelul întregii țări.

           Campusul este situat pe strada Ceyrat nr. 4 din Oradea, în vecinătatea Universității Oradea și a Parcului Științific și Tehnologic, care este tot o investiție a Consiliului Județean Bihor. Se întinde pe o suprafață de 2,2 hectare și cuprinde opt clădiri cu săli de clasă, laboratoare, ateliere pentru practică, un cămin modern pentru 146 de elevi, bibliotecă, centru pentru evaluare profesională, cabinete medicale, cantină, sală de sport, piscină și teren de sport.
          La eveniment au fost invitați și au participat: însuși ministrul Educației, Ligia Deca, președintele Senatului României, Nicolae Ionel Ciucă, Sorin Câmpeanu, fost ministru al Educației, actualmente vicepreședinte al Senatului României, Marcel Dragoș, prefectul județului Bihor, ing. Ilie Bolojan, președinte al Consiliului Județean Bihor, Mircea Mălan, vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor, Florin Birta, primarul Oradiei, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, inspectorul şcolar general, prof. dr. Horea Florin Abrudan, alți reprezentanți ai consorțiului, din cele cinci unități de învățământ și nouă companii private și asociații, elevi și profesori din școlile partenere.
În cadrul festivității, au susținut alocuțiuni Ligia Deca, ministrul Educației, Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Nicolae Ionel Ciucă, președintele Senatului României, Horea Florin Abrudan, inspectorul școlar general, și Luminița Popa, reprezentanta companiei Plexus, partener privat implicat în acest proiect.
Campusul de meserii reprezintă un pas important în dezvoltarea sistemului de învățământ dual, prin colaborarea între sectorul public și mediul privat în formarea profesională a elevilor în domenii precum mecanică, instalații și lucrări publice, construcții, electromecanică, electronică și automatizări și chimie industrială. Elevii vor beneficia de o bursă lunară de minimum 400 de lei, cazare și masă gratuite și decontarea transportului.
„Este o bucurie nespusă pentru mine să fiu astăzi la deschiderea porților primului campus pentru învățământ dual din România, finanțat prin PNRR. A fost și primul contract de finanțare semnat dintre cele 29 pe care le-am semnat în toată România. Ceea ce se întâmplă la Oradea este un exemplu de bună practică pentru celelalte 28 de consorții duale care sunt în realizare", a precizat Ligia Deca, ministrul Educației.
„Campusul este un proiect foarte important pentru întreaga comunitate. Mediul de afaceri local, care astăzi este silit să își aducă angajați de la zeci sau chiar mii de kilometri distanță, are posibilitatea să se implice, și s-a implicat hotărât în acest proiect, pentru ca împreună să putem asigura în județul nostru forță de muncă calificată. Copiii noștri aleg astăzi să își construiască viitorul dincolo de granițele țării. Noi suntem convinși că acest proiect îi va ajuta să-și dobândească competențele profesionale necesare pentru a putea obține venituri suficiente ca să-și clădească un viitor aici, la ei acasă", a declarat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Oficialitățile au vizitat campusul, unde li s-au prezentat dotările moderne, inclusiv roboții, imprimantele 3D, simulatoarele de sudură și utilaje grele, puse la dispoziția elevilor. Specialiștii din companiile partenere au oferit demonstrații practice, evidențiind oportunitățile de formare. De asemenea, au vizitat căminul elevilor, sălile de clasă, bazinul de înot și cantina.
Nicolae Ionel Ciucă, președintele Senatului României, a declarat: „Am crezut foarte mult în ceea ce înseamnă renașterea învățământului dual profesional. Campusul de la Oradea este o premieră pentru școala românească, o investiție care le oferă tinerilor șansa să învețe meserii într-un mediu modern, pregătindu-i pentru viitor. Știu ce înseamnă un drum vocațional. Adolescent fiind, am decis să merg la un liceu militar și nu am regretat nicio clipă alegerea făcută.".
Horea Abrudan, inspectorul școlar general al ISJ Bihor, a explicat modul în care elevii din învățământul dual vor avea un program bine structurat, stabilit în colaborare cu școlile. Elevii vor fi cazați în căminul campusului și vor studia în laboratoarele și atelierele oferite de școală, sub îndrumarea profesorilor și a specialiștilor din companiile partenere. Acesta a subliniat colaborarea strânsă între școli și mediul de afaceri pentru a asigura o pregătire practică de calitate.
Consorțiul pentru învățământ dual „Campus Oradea" a fost înființat în 2023, cu scopul de formare a elevilor în raport cu cerințele actuale ale pieței muncii. Acesta este format din 18 membri, respectiv două autorități publice: Consiliul Județean Bihor (lider de proiect) și Primăria Municipiului Oradea, cinci unități de învățământ: Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși" Oradea, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Tehnologic „Unirea" Ștei, la care se adaugă Universitatea din Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, precum și nouă companii private și asociații: SC Faist Mekatronic SRL, SC Connectronics România SRL, SC Vernicolor SA, SC Celestica SRL, SC Purem Oradea SRL, SC Nidec SRL, SC Plexus Services RO SRL, Asociația Bihor West Professional și Asociația Firmelor Bihorene.
Proiectul are o valoare totală de 146.183.346 lei, cu TVA, echivalentul a peste 29 de milioane de euro. Finanțarea este asigurată din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15 Educație, Reforma 4 - Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior și din bugetul local, după cum se precizează în comunicatul Consiliului Județean Bihor.
Ovidiu Dan
Doar pe Facebook OviDan, pagină de educaţie, veţi găsi, în două înregistrări video, alocuţiunile rostite de ministrul Educaţiei, doamna Ligia Deca şi preşedintele Senatului României, domnul Nicolae Ionel Ciucă...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:19:10 Ora standard a Europei de Est