Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a semnat contractul de finanțare pentru proiectul de reabilitare a Grădiniței Nr. 45 și a Creșei Nr. 6

Acesta fiind al IV-lea proiect semnat prin Programul Regional Nord Vest

S-a semnat contractul de finanțare pentru proiectul de reabilitare a Grădiniței Nr. 45 și a Creșei Nr. 6

S-a semnat contractul de finanțare pentru proiectul de reabilitare a Grădiniței Nr. 45 și a Creșei Nr. 6, de pe strada Aluminei nr. 100, acesta fiind al patrulea proiect semnat prin Programul Regional Nord Vest 2021 - 2027.

Primăria Oradea continuă investițiile din sistemul educațional și implicit în unitățile de învățământ pentru a conferi condiții moderne elevilor.
Proiectul „Creșterea eficienței energetice la Grădinița Nr. 45 și Creșa Nr. 6 - Căsuța veseliei, situate în Oradea, str. Aluminei nr. 100" a fost depus spre finanțare de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională și Direcția Patrimoniu Imobiliar.
Prin implementarea proiectului se țintește creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinația de unități de învățământ.
Astfel, se propune ca această clădire să aibă spații moderne, curate și multifuncționale, iar exteriorul degradat să fie curățat și reabilitat. Valoarea totală a investiției este 24.324.194,22 lei, din care valoarea nerambursabilă este 18.604.941,73 lei. Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 luni de la semnarea contractului de lucrări.
Proiectul a fost depus spre finanțare în cadrul apelului de proiecte PRNV/2023/312.A/1 prin Programul Regional Nod-Vest 2021 - 2027, Obiectiv de politică - OP2 - O Europă mai verde, Prioritatea P3 - O regiune cu localități prietenoase cu mediul, Obiectiv specific - RSO 2.1 - Promovarea eficienței energetice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (FEDR), Acțiunea b) Sprijinirea eficienței energetice în clădirile publice, inclusiv clădiri de patrimoniu.
Acesta este al patrulea contract de finanțare după Liceul Teoretic German F. Schiller, Școala Gimnazială Juhasz Gyula și Liceul de Arte Oradea.
Prin PNRR au fost semnate contractele de finanțare pentru reabilitarea a 26 de unități de învățământ în valoare de 78 milioane euro, precum și un proiect de 15 milioane de euro de dotare cu materiale didactice, mobilier și echipamente IT a tuturor școlilor, grădinițelor și liceelor din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:41:03 Ora standard a Europei de Est