Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două proiecte Erasmus+, finalizate cu succes la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În anul școlar 2023-2024

Două proiecte Erasmus+, finalizate cu succes la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş” Beiuş

În anul școlar 2023-2024, s-au derulat la Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaş" Beiuş, două proiecte Erasmus+, gestionate de responsabila proiectelor, prof. Cighir Claudia -Florina: *proiectul Erasmus+ nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000125262, cel de-al doilea an de Acreditare VET, respectiv *proiectul ERASMUS+ nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000125429 - Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă.

Proiectul Erasmus+ nr. 2023-1-RO01-KA121-VET-000125262 s-a adresat pentru 25 de elevi ai școlii, elevi proveniți din învățământul liceal și profesional și cinci profesori VET care predau module de specialitate pe domeniile de calificare în care sunt școlarizati elevii școlii. Prin acest proiect am dorit să promovăm incluziunea, să creştem egalitatea de şanse pentru elevii aflaţi în formare iniţială, la un învăţământ de calitate, să le facilităm tranziţia de la şcoala la locul de muncă după absolvire, să reducem absenteismul și abandonul școlar. De aceea le-am oferit prin acest proiect posibilitatea de a accede la un mediu economic eficient, să fie integrați în echipe de lucru multinaționale pentru a-și forma unități de învățare specifice calificării în care se pregătesc, dar și competențe lingvistice, sociale și culturale, care să îi motiveze în finalizarea studiilor și dezvoltarea carierei.
Celor cinci profesorii VET le-am oferit posibilitatea de a participa la activități de Job Shadowing într-un mediu european pentru: dezvoltarea abilităților de a integra aplicații IT și instrumente digitale în procesul de predare-învățare-evaluare, de ai motiva să fie în pas cu cerințele mediului competitiv național și european de învățământ.
Participanții la acest proiect sunt: cinci profesori VET care predau module de specialitate în școală - parteneri: CASA DA EDUCACAO, ESCOLA SECUNDÁRIA D. PEDRO V, ESCOLA SECUNDÁRIA BRAAMCAMP FREIRE, UNIVERSIDA DE ABERTA din  Lisabona; opt elevi din clasa a XI-a B, învățământ liceal, calificarea Tehnician proiectant CAD - parteneri: CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA METALOMECÂNICA și CASA DA EDUCACAO - Lisabona; nouă elevi clasa X C calificarea Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - parteneri: HOTEL AKTI MUSSON și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E din  GRECIA; opt elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice - parteneri: VAKKAS H. IOANNIS & SIA O.E, PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. din  GRECIA.
Proiectul de Educație școlară ERASMUS+ nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000125429 prin care s-a urmărit formarea de competențe profesionale și practici pedagogice crescute în domeniul educației incluzive pentru 10 profesori ai școlii participanți la cursul de formare ,,Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă" la Școala Platon din Grecia. și creșterea motivației pentru 15 elevi ai școlii în vederea scăderii absenteismului, a prevenirii abandonului școlar și incluziunea elevilor din medii dezavantajate, combaterea violenței în școală și formarea competențelor multiculturale și transversale într-un mediu europen. Activitățile de formare ale profesorilor și elevilor s-au realizat la Platon M.E.P.E. din Katerini, Grecia iar ca organizaţie de sprijin am avut EURO EDUCATION SERVICES PC.
Rezultatele acestor proiecte
*25 de elevi cu cunoștințe, abilități și atitudini crescute, bine pregătiți, formați în medii reale de lucru, cu atracție crescută pentru meseria studiată;
*15 elevi cu compentente muticulturale și transversale dezvoltate într-un mediu european;
*Cinci profesorii VET participanți la mobilitate sunt mai bine pregătiți profesional în domeniul IT vor aduce un plus de valoare atât școlii cât și comunității locale;
*10 profesori și-au format competențe profesionale și practici pedagogice prin cursul de formare european ,,Medii de învățare multiculturale pentru o educație incluzivă";
*școala și-a consolidat și dezvoltat harta parteneriatelor europene și a oferit o educație de calitate pentru grupurile vulnerabile prin accesul la un învățământ atractiv, i-a crescut prestigiul la nivel local prin adăugarea unui plus de valoare ofertei educaționale, realizând cifrele de școlarizare pe orizontul 2024-2025;
*participanții la mobilități și-au lărgit orizontul cultural și-au îmbogățit abilitățile de comunicare și lingvistice, și-au îmbunătățit portofoliul personal obținând Documentul Europass Mobility și Certificatul de participare.
Prof. Monenciu Rodica

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:10 Ora standard a Europei de Est