Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua porților deschise, eveniment organizat la Școala Primară ,,Joyful Learning” din Oradea

Miercuri, am participat la

Ziua porților deschise, eveniment organizat la Școala Primară ,,Joyful Learning” din Oradea

Doamna director Ioana Omuț Cherechianu ne-a invitat ieri, 28 august 2024, la Ziua porților deschise, eveniment organizat la Școala Primară ,,Joyful Learning" din Oradea, cea mai nouă unitate de învățământ primar din municipiul de pe Crișul Repede, care va funcționa, în anul școlar 2024-2025, pe strada Constantin Tănase, în raza de acțiune a Școlii Gimnaziale ,,Nicolae Bălcescu", cu două clase, clasă pregătitoare și clasa I.

Din 2018, ființează în Oradea și o grădiniță cu același nume ,,Joyful Learning", cu două grupe mici, o grupă mijlocie și două grupe mari, pe str. Bradului, cu o grupă mică și o grupă mijlocie, pe str. Cuza Vodă, toate planificate pentru anul școlar 2024-2025.
,,Joyful Learning oferă, după cum am aflat de la doamna director Ioana Omuț Cherechianu, atât la grădiniță cât și la școală, un program educațional ce respectă planul de învățământ și programa activităților instructiv-educative în vigoare, iar activitatea didactică se bazează pe o metodologie activ-participativă și creativă, care include principii din alternativele educaționale - Pedagogia Waldorf, Montessori și Step by Step, precum și din Metoda japoneză Shichida, Tehnica învățării mediate, Reuven Feuerstein -, și ține cont de cercetările actuale din domeniul neuroștiinței, despre Teoria atașamentului, stilurilor de învățare, despre educația rațional-emotivă și comportamentală".
Doamna director ne-a împărtășit apoi viziunea și misiunea pe care le au în vedere în procesul instructiv-educativ: ,,să dezvoltăm un sistem de educație de excelență, care se actualizează permanent pentru a răspunde atât condițiilor social-istorice și economice prezente, cât și de perspectivă, sistem în care se formează astăzi oamenii mari și integri de mâine, ce vor dezvolta comunitățile viitorului; să implementăm un program educațional holistic, bazat pe respectul și iubirea față de ființa umană și natură".
În cursul vizitei, copiii și părinții au interacționat cu cadrele didactice, pe coridoare, în sala de sport, în cele șase săli de curs, unde au fost organizate activități educative...
,,Acesta este visul nostru: să facem parte din amintirile frumoase ale unui om, amintiri și experiențe din trecut, care devin pietre de temelie în construcția personalității", a conchis interlocutorul nostru, doamna director Ioana Omuț Cherechianu.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:05:26 Ora standard a Europei de Est