Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Se deschide ȘCOALA PRIMARĂ ,,JOYFUL LEARNING”!

Joyful Learning deschide ȘCOALĂ PRIMARĂ!

Se deschide ȘCOALA PRIMARĂ ,,JOYFUL LEARNING”!

Școala primară ,,Joyful Learning" este o școală în care starea de bine a copiilor, a cadrelor didactice, parteneriatul eficient cu familia și excelența în educație sunt obiective prioritare. Școala este autorizată de Ministerul Educației și ARACIP din acest an școlar care ne bate la ușă, 2024-2025, iar grădinița noastră s-a acreditat în 2022. Construită din ansamblul principiilor pedagogice, metodelor, tehnicilor și valorilor care ghidează managementul și echipa de dascăli ,,Joyful Learning", motto-ul instituției este:
,,Lucrurile bune sunt făcute de OAMENI MARI.
OAMENII MARI se cresc de mici, cu bucurie".

Viziunea instituției este ca această școală să dezvolte un sistem de educație de excelență, care se actualizează permanent pentru a răspunde atât condițiilor social-istorice și economice prezente, cât și de perspectivă, sistem în care se formează astăzi oamenii mari și integri de mâine, ce vor dezvolta comunitățile viitorului.
Misiune Școlii Joyful Learning este să implementeze un program educațional holistic, bazat pe respectul și iubirea față de ființa umană și natură.
Valorile în care cred fondatorii și care le ghidează toată activitate sunt: reziliența, curiozitatea, creativitatea, viziunea, spiritul de echipă, responsabilitatea, excelența.
Joyful Learning oferă atât la grădiniță, cât și la școală un program educațional ce respectă planul de învățământ și programa activităților instructiv-educative în vigoare, iar activitatea didactică se bazează pe o metodologie activ-participativă și creativă, care include principii din alternativele educaționale implementate în întreaga lume și ține cont de cercetările actuale din domeniul neuroștiinței, de teoria atașamentului, stilurile de învățare, de teoria centrată pe emoții, de educația rațional-emotivă și comportamentală, etc.
10 motive, puncte tari pentru care părinții își pot aduce copiii la Școala primară ,,Joyful Learning" sunt:
1.Resursa umană, valoarea cea mai mare a acestei instituții, este formată din oameni bine pregătiți profesional, calificați, integri, autentici, echilibrați emoțional, harnici, pasionați, riguros selectați de echipa de psihologi din management. Sunt oameni deosebiți cu care poți aduce ,,schimbare în bine" și muta munții, la nevoie!
2.Dezvoltarea și perfecționarea continuă a întregului personal - aici toți angajații se cursează pe tot parcursul anului și se caută participarea la cele mai valoroase experiențe de învățare și dezvoltare. Cursarea nu se face pentru diplome, credite, puncte. Se face pentru o adevărată creștere și dezvoltare a resursei umane.
3.Mediul - al treilea profesor - Clădirea școlii primare reprezintă un spațiul exclusivist, fiind nouă, cochetă, cu un decor sublim, natural. Prezența lemnului, a culorilor pastel, a materialului didactic de calitate, luminozitatea și excelenta organizare a încăperilor vor crea un spațiu de învățare și dezvoltare armonioasă pentru copii. Sediul e central, fapt care permite deplasarea facilă a elevilor în diferite locații ale orașului în cadrul vizitelor tematice, excursiilor sau taberelor urbane.
4.Metoda și sistemul educațional Joyful Learning
 Școala JL îmbină armonios clasicul cu modernul, aliniază tot procesul la standarde internaționale bazându-se pe piloni relevanți: wellbeing, creativitate, forță și echilibru fizic și emoțional, reziliență, capacitatea de a comunica nonviolent, deschiderea și interesul pentru limbile străine, dragul față de activitățile STEAM, excelentă comunicare verbală și în scris, educație alimentară, predare metodică, structurată, progresivă, respectând specificul și unicitatea copiilor, evaluare permanentă și colaborare autentică și constructivă cu familiile copiilor.
Suntem o școală de calitate, așa cum ar putea fi orice școală care are profesori dedicați și bine pregătiți precum și un management cât se poate de sănătos.
5.Accent pe sănătatea fizică și mentală
Educația pentru sănătatea fizică se realizează în primul rând prin prezența unui meniu nutritiv, sănătos, printr-o abordare calmă a problemelor care pot apărea la nivelul sănătății.
În ceea ce privește educația socio-emoțională, putem spune că integrăm cu mult succes în activitatea de zi cu zi metode specifice terapiei și educației rațional-emotiv-comportamentale, metode specifice dezvoltării unui atașament securizant, predarea bazată pe atașament, principii ale Școlii încrederii, învățarea bazată pe proiecte, metode personalizate.
6.Sportul zilnic
Un copil care practică sport cu plăcere de la cele mai mici vârste, se va organiza mai bine, își va cunoaște corpul, propriile nevoi, își va crește încrederea în sine, va performa și va deveni un adult care va practica sport pentru că mișcarea va deveni o nevoie principală.
7.Limbă străină zilnic
Limba engleză de desfășoară timp de 4 zile din 5 cu profesor de limba engleză care în partea a doua face pregătire pentru examinarea Cambridge. Munca profesorului este susținută de către învățătoare care integrează cu succes această limbă în rutine și tranziții, în mod special, zi de zi. Limba germană va fi o dată pe săptămână. Prin diferite activități copiii noștri iau contact și cu alte limbi străine.
 8.Bogăția activităților extracurriculare
Activitățile extracurriculare din cadrul școlii, cluburi și ateliere, cercuri, vizite, excursii și tabere, sărbătorirea unui număr mare de zile naționale și internaționale, sunt menite să ofere elevilor experiențe variate și directe, din arii diverse de interes, experiențe de viață care le dezvoltă o perspectivă complexă asupra întregii noastre existențe.
9.Implicarea valoroasă a părinților și a comunității întregi (proiecte cu
alte instituții de învățământ, ONG-uri, diferite instituții publice, contact cu persoane valoroase din întreaga lume, de la care copiii au ce să învețe)
Părinții noștri sunt conectați la viața educativă a copiilor lor din cadru școlii, utilizăm aplicația Kinderpedia pentru facilitatea comunicării însă cele mai valoroase sunt întâlnirile noastre față în față în cadrul ședințelor individuale, atelierelor de educație și parenting, implicarea membrilor familiei în cadrul evenimentelor noastre extraodinare de pe parcursul unui an școlar, dar și în activități de voluntariat.
10.Educarea abilităților copilului pentru o viață întreagă
Life Skills, competențe definite de OMS se pot forma la copii de la cele mai mici vârste prin modul de abordare, programul și activitățile concepute pentru ei. Copiii din Joyful Learning devin autodidacți, capabili să ia cu curaj decizii, creativi în fața provocărilor, cu abilități de comunicare non-violentă, independenți și organizați, tot mai conștienți de rostul și rolul lor în această lume. Joyful Learning recunoaște importanța excursiilor, vizitelor de studiu, a taberelor în dezvoltarea elevilor și astfel de activități sunt incluse lunar în programul nostru.
Dorim să le creăm tuturor copiilor o călătorie prin școală, memorabilă, care să le aducă aminte cu plăcere de activitatea de descoperire de informații, de învățare, de importanța disciplinei, de munca în echipă și mai ales de mediul securizant sub aspect fizic și emoțional, creat de către toți angajații noștri.
Acesta este visul nostru - să facem parte din amintirile frumoase ale unui om, amintiri și experiențe din trecut, care devin pietre de temelie în construcția personalității.
Spre informare, MÂINE, miercuri, 28.08.2024, vă invităm cu entuziasm la Ziua porților deschise la Școala Primară ,,Joyful Learning", strada Constantin Tănase nr. 22A, interval orar 16.00-19.00. Aici, copiii vor avea parte de scurte activități educative și plăcute.
Totodată, planificați o întâlnire pe-ndelete cu directorul sau managerul școlii pentru a vă cunoaște și a putea găsi răspuns la întrebările pe care le aveți, pașii de înscriere/tranfer în instituția Joyful Learning.
Director, prof. Ioana Omuț-Cherechianu - 0742.686.511
Manager, prof. Teodora Duță - 0744.522.970
Vă așteptăm cu drag, chiar mâine, la Ziua porților deschise!
Director,
Prof. Ioana Omuț-Cherechianu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:36 Ora standard a Europei de Est