Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară ,,Vacanță cu sclipici”

La Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești

Școala de vară ,,Vacanță cu sclipici”

Atunci când rostim cuvântul copil ne gândim la bucurie, relaxare, joc... Când spunem vacanță ne ducem cu gândul la călătorie, relaxare, joacă, odihnă, timp liber... Totodată, pe lângă acestea se poate completa și cu nevoia copiilor de a fi împreună unii cu alții, bucuria jocului în grup, precum și stimularea creativității și originalității învățării în mediu outdoor.

Așadar, în perioada 2-9 august 2024, Școala Gimnazială Nr. 1 Buntești a deschis porțile primei ediții a Școlii de vară ,,Vacanță cu sclipici", aviz IȘJ Bihor nr. 580 din 21.06.2024, dorind să ofere elevilor o experiență educativă unică și captivantă.
Activitățile propuse în ,,Școala de vară" au vizat dorința și nevoia copiilor de a-şi petrece timpul liber fără restrictii, împreună cu alți copii, într-un mod plăcut, creativ, inovativ și eficient. Folosind metode specifice educației formale și nonformale cu programe de învățare experiențială prin activități outdoor, proiectul a oferit oportunități de implicare a copiilor în activități care să contureze competențe de comunicare, sociale și care să le dezvolte simțul civic.
Școala de vară a debutat cu un workshop susținut de către doamna profesor Luca Denisa, metodist la CCD Bihor și a fost un adevărat succes, marcând începutul unei perioade pline de învățare, descoperiri și aventuri în aer liber.
În următoarele zile, elevii înscriși la școala de vară au avut parte de experiențe îmbogățitoare din mai multe puncte de vedere. Această perioadă le-a oferit oportunitatea de a învăța lucruri noi, de a-și dezvolta abilități importante și de a se bucura de activități care au combinat educația cu distracția.
Copiii au participat la jocuri în aer liber, la activități de învățare și investigare a disciplinelor STEAM cu ajutorul resurselor din cadrul proiectului Happy Outdoor Classroom STEAM, proiect finanțat de către Fondul Științescu Oradea. În ceea ce privește istoria locală, am încercat să ne conectam la rădăcinile noastre și să apreciem mai profund locul în care trăim, participând la Sfânta Liturghie de la Biserica Buna Vestire din loc. Buntești și vizitând Casa Memorială ,,Pr. Terentie Papp", unde au luat contact cu obiecte tradiționale din folclorul local și dovezi istorice interesante care le-au stimulat imaginația și curiozitatea naturală. Pentru că apa este izvor de sănătate, am desfășurat o vizită de studiu  la S.C. European Drinks, Sudrigiu, aflând cu adevărat drumul apei. De asemenea, în drumul nostru am continuat cu o vizită la fabrica de dulciuri European Food International, Ștei care a reprezentat o experiență captivantă pentru copii, oferindu-le ocazia de a vedea cum sunt produse unele dintre gustările lor preferate. Excursia de la Sudrigiu și de la Ștei nu doar că le-a stârnit curiozitatea, dar le-a oferit și o înțelegere despre procesele industriale, igiena alimentară și importanța muncii în echipă.
 Asociația Culturală Teatrul de Copii din Oradea prin proiectul ,,Profu' Zăpăcit", mai exact,  actorul Șerban Borda a dat curs invitației noastre și a prezentat un spectacol inedit, interactiv,  original și educativ, în care spectatorii (elevi, profesori, aparținători etc.) și-au putut verifica sau și-au  însușit, după caz, cunoștințe elementare de fizică și chimie. La acest spectacol au fost invitați toți elevii școlii noastre.
Toate activitățile desfășurate au stârnit curiozitate și zâmbete, au îmbogățit culoarea Școlii de vară și ne-au convins că merită continuat acest proiect. La sfârșitul acestei săptămâni formidabile, elevii au fost premiați.
În concluzie, participarea la Școala de vară a avut un impact pozitiv asupra dezvoltării copiilor, oferindu-le ocazia de a se bucura de o vacanță productivă și plină de experiențe de neuitat, plăcute și memorabile.
Alese mulțumiri doamnei director, prof. Muțiu Simona, pentru susținere și implicare, doamnei prof. Luca Denisa, metodist CCD Bihor pentru că ne-a fost alături, doamnei prof. Pantea Claudia, colegilor și părinților pentru implicare și disponibilitate.
Vacanță plăcută în continuare tuturor copiilor!
Coordonator,
Prof. Vesa Titiana Laura

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:06 Ora standard a Europei de Est