Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cultura organizațională prin proiecte Erasmus Plus

Diseminare mobilitate în Polonia

Cultura organizațională prin proiecte Erasmus Plus

În cadrul Acreditării Erasmus + a Colegiului Național Iosif Vulcan, Oradea, cod : 2021-1-RO01-KA120-SCH-000044007; Project code: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000131703; Mobility ID: 31703-MOB-0004, în anul școlar 2023 - 2024, profesor Neșiu Sânziana și profesor Sabău Carmen au participat la o mobilitate de tip Job Shadowing, în Polonia, la Liceum Ogólnokształcące im. I. J. Paderewskiego, din Bydgoszcz, oraș capitală culturală a Poloniei.

Prin programele Erasmus + o gamă largă de activități sunt sprijinite pentru adulți: mobilitatea individuală, mobilitate de grup a cursanților adulți, observarea directă la locul de muncă  sau cursuri de dezvoltare profesională pentru personal, având experți invitați.
Prin definiție, mobilitatea de tip Job shadowing este: observarea directă la locul de muncă (participanții pot petrece o perioadă în cadrul unei organizații-gazdă), într-o altă țară, cu scopul de a învăța practici noi și de a aduna idei noi prin observare și interacțiune cu colegi, cu experți sau cu alți practicieni în timpul activității lor zilnice.
Astfel în urma unui concurs de selecție candidați, în baza unei invitații scrise din partea școlii gazdă..., prin completarea formularelor europene (Europass Mobility și a Learning Agreement), prin semnarea unui contract financiar, prin găsirea unui mijloc de transport GREEN (nepoluant), în baza discuțiilor cu colegi mentori Erasmus +, se alcătuiește programul pe ore / zile a mobilității. 
În cazul de față, mobilitatea celor două profesoare din Oradea a urmărit obiective europene precum schimburi interculturale, educație digitală, argumente pentru o viață sustenabilă, activități în aer liber (outdoor activity) sau să învățăm prin a face noi înșine, competențe cheie preluate din Anul European al competențelor.
Programul mobilității de tip Job shadowing s-a întins pe cinci zile și a cuprins observarea directă a unor ore (cursuri, discipline) precum Geografie, Matematică, Poloneză, Limba engleză, Limba germană, Istorie, Chimie, Biologie, sau Psihologie; dar și activități în natură, vizitarea orașului Bydgoszcz sau Torun (orașul natal al lui N. Copernicus).
În ultima zi de mobilitate au avut loc întîlniri succesive cu direcțiunea liceului, cu coordonatoarea programului Erasmus Plus, cu coordonatoarea programelor eTwinning, din discuții reieșind asemănările și deosebirile celor două sisteme de învățământ, polonez, respectiv  român, dar și o sesiune de feedback și reflecție asupra experiențelor educative poloneze.
            Dacă în primele două zile de mobilitate dnele prof Neșiu și Sabău au asistat la ore, începând cu a 3 zi de mobilitate prof. Neșiu a ținut trei ore de limba engleză succesiv pentru clasele a 9 - 10 - 11, vorbind despre orașul Art Nouveau, Oradea, pe baza prezentărilor PPT pregătite de elevii Alexia Ghiurău, Darius Martin și Rareș Jula, clasa a X-a C, grupa bilingv spaniolă a Colegiului Național Iosif Vulcan.
Pe tot parcursul mobilității, dnele prof. Neșiu și Sabău au observat avantajele catalogului online, predarea asistată de calculator, folosirea manualelor digitale cu acces la înregistrări audio - video sau la materialele auxiliare frecvent folosite în predare sau evaluare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:52 Ora standard a Europei de Est