Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședințele publice pentru repartizarea candidaților pe catedrele titularizabile

Mâine (joi), la centrele de concurs

Ședințele publice pentru repartizarea candidaților pe catedrele titularizabile

Candidații admiși la examenul de titularizare în învățământ (susținut în 15 iulie 2009), este vorba de cei care au obținut minimum 7 (șapte), vor fi repartizați mâine (joi, 23 iulie 2009), prin ședințele publice care se vor desfășura în cele trei centre de concurs: colegiile naționale “Emanuil Gojdu” și “Mihai Eminescu”, respectiv Colegiul Tehnic “Mihai Viteazul” din Oradea.

  La C.N. “Mihai Eminescu”
  Filosofie, logică și argumentare 9.00–9.15
  Limba și literatura germană        9.15- 9.30
  Limba și lit. maghiară (maternă) 9.30- 9.45
  Profesori documentariști            9.45-10.15
  Limba și literatura franceză      10.15-11.00
  Limba și literatura engleză        11.00-12.30  
  Limba și literatura română         13.00-14.00
  Istorie                                         14.00-15.00
  Geografie                                   15.00-16.00
  La C.N. “Emanuil Gojdu”
  Educația muzicală, arte vizuale     9.00-9.30
  Biologie                                       9.30-10.00
  Fizică și chimie                          10.00-10.30
 Educație fizică, kinetoterapie     10.30-11.30
 Învățământ special…                  11.30-12.30
 Matematică, informatică            12.30-13.00
 Sociologie                                   13.00-13.10
 La C.T. “Mihai Viteazul”
 Discipline tehnice                         9.00-11.00
 Religie/teologie                           11.00-12.00
 Inst./învățători lb. maghiară       12.00-13.00
 Educatoare, lb. magh. germ.       13.00-14.00
 Inst./învățători lb. română           14.00-16.00
 Educatoare, lb. română               16.00-18.00
 Oferta de catedre (posturi) titularizabile
 După ce s-au luptat să ia o notă de trecere (minimum șapte pentru titularizare), joi (23 iulie 2009), candidații admiși urmează să culeagă roadele, dar, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu poate să dea. Posturile (titularizabile) sunt puține – 423. Cele mai multe sunt pentru educatoare (limba română) – 51, pentru educatoare (limba maghiară) - 28, iar pentru limba germană, doar 3. Într-un “clasament” neoficial al ofertei, pe următoarele locuri vin învățătorii (limba română), cu 47 de posturi, urmați de cei de la secția maghiară, care pot opta pentru unul din cele 14 posturi titularizabile. La matematică sunt puse la bătaie 24 de posturi, dar inspectorul general, prof. Dorel Luca, se plângea, în conferința de presă că la disciplina sa de specialitate, candidații l-au dezamăgit profund după notele pe care le-au obținut. “Doar doi candidați au luat notă de trecere, peste 7” (mai exact, S.P.I. – 7.40, iar B.K. – 7.00, ceilalți: 6.40, 6.30, 6.25, 6.20, 5.90, 5.80, 5.70, 5.65, 5.55…- n.n.). La limba engleză sunt 23 de posturi, la engleză-franceză, doar 11, la limba franceză – 10, iar la franceză-engleză, doar 2, ca și la limba germană. Tot peste 20 de posturi titularizabile au la repartiție și cei care au optat pentru limba maghiară – maternă, mai exact – 22. Pentru cele 13 posturi titularizabile la limba și literatura română, teoretic, ar fi candidați de calibru (cu note cuprinse între 9.40 și 8.35, note frumoase: 9.40, 9.25, 9.05, 9.00, 8.90, 8.65, 8.60, 8.45 și 8.35). Cu asemenea note, fiecare ar dori un post bun, dacă se poate la oraș, or, situația e tristă din acest punct de vedere pentru că cele mai multe posturi sunt la țară, deloc tentante! La educație fizică și sport sunt 19 posturi titularizabile, iar pretendenții…”marfă de marfă” (de la 9.90 la 7.72, adică: 9.90, 9.50, 9.30, 9.10, 8.85, 8.82, 8.75, 8.62, 8.57, 8.55, 8.37, 8.35, 8.17, 8.00, 7.80, 7.75 și 7.72. La istorie-geografie sunt 13 posturi, în rest… sub 10 sau deloc, doar fracțiuni de catedră…
 Cu o asemenea ofertă, nu le va veni ușor candidaților admiși să opteze pentru un post… cât o fi el de titularizabil… în vârful muntelui sau într-un cătun.
 Șase lucrări au ajuns să fie corectate pentru a treia oară!
 Degeaba au contestat!
 Din cele 266 de contestații, doar la 122 de lucrări s-au modificat notele (în sensul că în 86 de cazuri, nota s-a mărit, sensibil, iar în 36 de situații, candidații s-au trezit cu note micșorate. Șase lucrări (câte două la psihopedagogie și chimie și câte una la engleză și terapie educațională), obținând la contestație mai mult de un punct și jumătate (cât prevăd normele metodologice), au trebuit recorectate. În final, s-au obținut note apropiate de notarea inițială, prin urmare, nota inițială a rămas definitivă…
Victorie!
 “Am dat Curtea de conturi în judecată și am câștigat”, se lamenta generalul I.S.J. Bihor
 Așadar, inspectorii școlari au câștigat lupta cu Curtea de conturi. Prin urmare, își vor primi banii înapoi (probabil în 2012, dacă nu cumva la Paștele cailor! Să nu fie ca și cu cei 50% obținuți legal, doar pe hârtie).
 Oricum ei sunt multumiți și împăcați sufletește că au câștigat bătălia!
 Următoarele bătălii… pentru posturi
 *25 iulie, ora 9.00, detașarea la cerere și prin concurs
 *27-29 iulie: toți candidații care au luat note peste 5 la examenul de titularizare din acest an pot opta pentru suplinire în învățământ. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:56:35 Ora standard a Europei de Est