Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pierdem anual 1000 de elevi din sistemul educational!

Prefectul Dumitru Țiplea trage un semnal de alarmă asupra situației școlare de la nivelul județului Bihor:

Pierdem anual 1000 de elevi din sistemul educational!

Prefectul Dumitru Țiplea a convocat miercuri, 14 august 2024, împreună cu inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, prof. dr. Horea Abrudan, o întâlnire de lucru pentru a identifica soluții de îmbunătățire a rezultatelor școlare la nivelul județului Bihor. La ședință au participat directori de școli și primari din 10 unități administrativ-teritoriale din Bihor cu cele mai slabe rezultate la Evaluarea Națională.

În deschiderea întâlnirii, prefectul Dumitru Țiplea a punctat cu cifre principalele problemele identificate la nivelul județului, în urma unei analize care a corelat activitatea unităților de învățământ cu rezultatele obținute de elevi în cadrul Evaluării Naționale. Astfel, prefectul a atras atenția asupra ratei de participare de doar 89,15% a elevilor bihoreni la Evaluarea Națională, sub media națională de 95,3%, asupra ratei de promovabilitate scăzute, de 74,5%, la examenul de Evaluare Națională, precum și asupra diferențelor majore între media școlară obținută la finalul gimnaziului (note între 7-9) și rezultatele slabe din cadrul Evaluării Naționale (note între 1-3).
Situațiile menționate au fost identificate preponderent în cadrul comunităților sărace, precum și a celor rome, în cazul cărora soluția trebuie să fie integrarea rapidă în societate. Prefectul a mai menționat faptul că Bihorul este singurul județ din țară în care există două instituții care vizează pregătirea cadrelor didactice, Casa Corpului Didactic și Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară, existând toate premisele pentru a crește performanțele elevilor bihoreni. În acest sens a invitat pe cei prezenți să aducă în atenția Inspectoratului Școlar Județean  Bihor soluții de îmbunătățire a performanțelor școlare la nivel local.
Inspectorul școlar general, prof. dr. Horea Abrudan, a continuat cu o analiză punctuală a fiecărui UAT prezent, subliniind faptul că directorii unităților de învățământ au obligația morală și legală de a oferi un act educațional de calitate. Inspectorul general Horea Abrudan a precizat că va demara inspecții în teren, pentru a constata și remedia aceste deficiențe.
„Copiii sunt viitorul nostru și al acestui județ. Doresc soluții concrete și orientate spre rezultate imediate pentru a remedia această situație. Pierdem anual cca 1000 de copii din sistemul educațional, care nu înseamnă doar o dramă personală pentru familiile acestora, ci și pentru economia Bihorului. Trebuie să lucrăm împreună pentru a aduce județul în top și la acest capitol", a precizat prefectul Dumitru Țiplea.
Cancelaria Prefectului 
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:56:35 Ora standard a Europei de Est