Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Școala de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală. Comunicare și Resurse Educaționale Deschise”

„TopFormalis” la Oraviţa

Școala de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală. Comunicare și Resurse Educaționale Deschise”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea și partenerii săi au organizat în perioada 27-31 iulie 2024 la Oravița, județul Caraș-Severin, Școala de vară cu tema „Tendințe și orientări moderne în pedagogia contemporană din perspectivă non-formală. Comunicare și Resurse Educaționale Deschise".

Scopul programului a fost reprezentat de optimizarea nivelului de pregătire a resurselor umane din învățământ prin implicarea profesorilor în activităţi de formare şi dezvoltare profesională continuă prin strategii didactice non-formale. La eveniment au participat 17 cadre didactice și  elevi din județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin și Suceava.
Curriculum-ul evenimentului a cuprins:
 Festivitatea de deschidere;
 Abordări interculturale în zona transfrontalieră în context european (vizitarea malului sârbesc al Dunării);
Tradițional, modern și postmodern în societatea contemporană (vizită de studiu în orașul Oravița) și împrejurimi;
Simpozionul național cu tema „Comunicare și Resurse Educaționale Deschise în context non-formal" (evaluarea Programului de formare profesională cu același nume implementat împreună cu Casa Corpului Didactic Gorj). Evenimentul a fost organizat atât on-line, cât și on-site;
Promovarea educației non-formale prin valori autentice românești Vizitarea zonei Anina din județul Caraș-Severin);
Evaluare finală;
Festivitatea de închidere.
Școala de vară a fost organizată sub forma unei extensii a Programului de formare profesională continuă „Comunicare și Resurse Educaționale Deschise în contexte non-formale" inclus în Oferta educațională a Casei Corpului Didactic Gorj avizată de Ministerul Educației, având un total de 24 de ore de formare. Finalitatea acestui program a fost reprezentată de redactarea unui volum cu titlul „Formal și non-formal în Științele Educației" care conține rezumatele celor mai interesante RED pe care cursanții își propun să le folosească în instruirea elevilor lor, inspirați fiind de temele dezbătute la cursuri.
La finalul celor cinci zile de curs, toți participanții și-au declarat satisfacția de a fi participat la activitățile propuse, precum și disponibilitatea de a aplica cele învățate în munca cu elevii lor, principalii beneficiari ai întregului program de formare profesională continuă.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul

Trimite email
marți, 14 ianuarie 2025, 01:52:49 Ora standard a Europei de Est