Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabăra inovativă, intitulată Work and Life Balance Camp

În perioada 1-5 iulie, s-a desfășurat la Liceul „Don Orione”

Tabăra inovativă, intitulată Work and Life Balance Camp

În perioada 1-5 iulie, 22 de elevi cu rezultate școlare de excepție s-au adunat la Liceul „Don Orione" din Oradea într-o tabără inovativă intitulată Work and Life Balance Camp.

Tabăra a avut loc mulțumită donațiilor venite din campania de strângere de fonduri desfășurată de Asociația Părinților Liceului „Don Orione" prin intermediul Swimathon Oradea 2024. Comunitatea a făcut valuri de bine, astfel încât Asociația Părinților Liceului „Don Orione" a reușit să transforme în realitate cauza pentru care a militat, Work and Life Balance Camp. Fundația Comunitară Oradea este cea care a prilejuit strângerea de fonduri prin organizarea Swimathon Oradea 2024.
Cei 22 de elevi cu vârsta cuprinsă între 13 și 17 ani din opt instituții școlare bihorene, care au avut media anuală zece și/sau au participat la olimpiade școlare etapa națională, au fost beneficiarii acestei tabere inedite. Misiunea taberei Work and Life Balance Camp a fost de a-i învăța pe elevii cu performanță școlară de excepție să își mențină echilibrul emoțional, prevenind astfel stările de epuizare. „Inovația acestei tabere face referire tocmai la particularitățile grupului de beneficiari, elevii de zece. Aceștia, mai mult decât colegii lor, sunt predispuși la stres, la stări de epuizare, dar mai ales la presiunea obiectivului de a-și menține performanța școlară de excepție", susține coordonatoarea proiectului, Teodora Moga.
Programul taberei Work and Life Balance Camp a presupus activități de instalare și menținere a stării de bine, conform celor declarate de psihologul școlar Ioana Drugaș: „Consolidarea abilităților prosociale și a muncii în echipă, dezvoltarea unor strategii de management eficient al stresului, dezvoltarea abilităților de a ține un discurs în public și identificarea trăsăturilor necesare unui lider de succes sunt doar câteva dintre obiectivele pe care elevii de zece le-au atins cu ajutorul unei echipe de specialiști atent formată de către organizatori." Fiecare zi a urmărit aplicarea practică a competențelor și abilităților enumerate mai sus prin implicarea elevilor în activități sportive tematice cum ar fi: orientare în pădure, echitație, trasee în parcul de aventură, tir cu arcul și arme airsoft, dar și tehnici de supraviețuire.
Despre impactul taberei, directorul școlii, Alexandru Stoica spune că: „trei zile din această tabără minunată s-au desfășurat în incinta Liceului Don Orione, după care două zile au fost petrecute la Cabana Patru Brazi din Stâna de Vale. Suntem încântați că am avut acest prilej de a aduna elevii cu performanță școlară de excepție într-o tabără organizată și găzduită de școala noastră. Liceul „Don Orione" este o instituție care urmărește performanța școlară de excepție, fiind totodată extrem de atent la nevoile și particularitățile elevilor săi." Echipa de formatori a fost formată din următorii specialiști: trainer Dora Cernău (public speaking), consilier Mihaela Radu (managementul stresului), profesor Bucur Potre (orientare turistică și tehnici de supraviețuire), psiholog Ioana Drugaș (leadership și abilități prosociale) și profesor Teodora Moga (activități sportive și coordonator al proiectului Work and Life Balance Camp).
Prof. coord. Teodora Moga

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:57 Ora standard a Europei de Est