Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Grădina speranțelor” și „Triunghiul verde” – la final

Cu cărțile pe masă... la conferința de presă

„Grădina speranțelor” și „Triunghiul verde” – la final

Vineri, 17 iulie 2009, în sala de la intrarea în Centrul de Recuperare și Reabilitare pentru Copilul cu Dizabilitǎți Oradea, a avut loc conferința de presǎ organizată de Asociația „Ex Nobili Officio” cu prilejul finalizării a douǎ proiecte.

 Beneficiarii direcți ai proiectului „Grǎdina speranțelor”, din cadrul programului „Spații verzi-2009”, lansat de MOL România și Fundația pentru Parteneriat din Miercurea-Ciuc, în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, sunt cei 120 de copii care urmeazǎ tratamente la Centrul de recuperare și reabilitare. Valoarea proiectului este de aproximativ 30.000 de lei (din care 7.500 de lei sunt din partea inițiatorilor programului, 15. 000 de lei din partea C.J. Bihor, iar restul din partea asociației).
 Proiectul „Triunghiul verde” este finanțat de Consiliul local și Primǎria municipiului Oradea, respectiv  SC Matmar S.R.L. Oradea. Valoarea proiectului este de aproximativ 12. 000 de lei (din care 6.000 sunt de la Consiliul local și Primǎria municipiului Oradea, iar restul din partea asociației, respectiv  SC Matmar S.R.L. Oradea.
 La conferințǎ au participat: dl conf. univ. dr. Gheorghe Tonț – director executiv la C.J. Bihor și dna consilier Luminița Roșu, din partea C. J. Bihor, dl Nicolae Ungur, inspector general adjunct al I.S.J. Bihor, dl dr. Pavel Oarcea din partea D.G.A.S.P.C. Bihor, dna Cristiana Nistor din partea Asociației Down Oradea, reprezentanți ai școlilor partenere și membrii Asociației „Ex Nobili Officio”.
 Echipa de coordonare a proiectelor a realizat o prezentare în power point în care a surprins cele mai importante momente din derularea proiectelor.
 Intervențiile participanților au subliniat reușita acțiunilor desfășurate, fiind evidențiate produsele finale: crearea unui  spațiu verde (în suprafață de 1.500 de metri pătrați) și dotarea acestuia cu cinci echipamente terapeutice prin joc, socializarea realizatǎ pe parcursul activitǎților educative între copii din școlile partenere și copii cu CES, respectiv sensibilizarea comunitǎții locale și a instituțiilor abilitate în vederea implementǎrii unor astfel de proiecte.
 Prof. Pîrja Radu, președintele Asociației „Ex Nobili Officio” a anunțat continuarea preocupǎrilor asociației pentru probleme de mediu, educație, culturǎ, asistență materială și a atras atenția asupra necesitǎții îngrijirii în continuare a spațiilor verzi amenajate. (Dorina Szatmari)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:54:09 Ora standard a Europei de Est