Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

EU GREEN a adus împreună oamenii, ideile și tehnologiile viitorului

Întâlnire de lucru la Universitatea din Oradea,

EU GREEN a adus împreună oamenii, ideile și tehnologiile viitorului

Universitatea din Oradea, împreună cu patru universități partenere din consorțiul universitar EU GREEN: (Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle), a câștigat, prin competiție, în cadrul WP 3 Structuring research-based learning through Excellence Clusters, programul intensiv de studiu de tip Blended Intensive Programme (BIP) cu titlul Introduction to Mathematical and Computational Modelling for Sustainability, destinat studenților masteranzi și doctoranzi. Prima întâlnire de lucru a avut loc în perioada 6 mai -28 iunie 2024, la Universitatea din Oradea. La finalul programului, studenții primesc un Certificat de participare și şase credite transferabile ECTS.

Evenimentul de deschidere al întâlnirii de lucru avut loc în sala dedicată proiectului EU GREEN, în prezența unor reprezentanți ai Universității din Oradea: prorectorul MCC Sanda Monica Filip (managerul WP 3),  responsabilul științific al programului - Radu-Cătălin Țarcă (membru în PhD Council WP3) și Dan-Cătălin Noje (membru Task Force WP3).
Cursurile s-au desfășurat în laboratoarele și sălile de curs ale Școlii Doctorale, cu participarea a 15 cadre didactice și 39 de studenți, de la şapte universități partenere din cadrul consorțiului universitar EU GREEN: Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle, Universitá di Parma, Universitatea din Oradea și Wroclaw University of Environmental and Life Sciences.
În cadrul acestui eveniment științific a fost organizată și o întâlnire dedicată dezvoltării cooperării internaționale în domeniul cercetării, cu delegația internațională a proiectului Capacity Building in Teaching of AR/VR - CATCH_VR.
Programul a inclus o gamă variată de activități dedicate atât dobândirii de abilități științifice și tehnice, cât și relaționării interumane și respectiv de descoperire a valențelor multiculturale ale orașului Oradea. Evenimentul a fost organizat de Universitatea din Oradea,  echipa administrativă fiind compusă din: responsabilul științific al programului - Radu-Cătălin Țarcă - Universitatea din Oradea; responsabil administrativ: Dan-Cătălin Noje - Universitatea din Oradea; personal administrativ: Dana Vasiloaica - Atlantic Technological University.
Lectorii au fost cadre didactice și cercetători de la cinci universități partenere din cadrul consorțiului universitar EU GREEN: Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle și Universitatea din Oradea: Marion McAfee - Atlantic Technological University; Eoghan Furey - Atlantic Technological University; Leo Creedon - Atlantic Technological University; Ramen Ghosh - Atlantic Technological University; Eric Monfroy - Université D'Angers; Salvador Abreu - Universidade de Evora;Luis  Miguel Rato - Universidade de Evora; Teresa Gonçalves - Universidade de Evora; Miguel Barão - Universidade de Evora; João L. M. Pereira - Universidade de Evora; Mathias Cehlin - University of Gävle; Tiberiu Vesselenyi - Universitatea din Oradea.
Programul a inclus nouă module de studiu, după cum urmează: Module 1 - Overview of Modelling;
Module 2 - Differential equation based models; Module 3 - Numerical Methods for partial differential equations; Module 4 - Finite Dynamical systems - Markov Chains; Module 5 - Cellular automata/Agent-based models; Module 6 - Stochastic modelling, Monte Carlo methods; Module 7 - Introduction to Machine Learning Classification and Regression problems; Module 8 - Constraint Modeling and Constraint solving; Module 9 - Local Search and Metaheuristics.
Utilitatea interdisciplinară a tematicii prezentate poate fi constatată analizând varietatea domeniilor de studiu de la care provin studenții participanți și anume: Științe biomedicale; Protecția mediului; Inginerie; Informatică; Științele vieții.
În afara acestor activități ce țin de componenta științifică și educațională, a fost organizat un tur ghidat al orașului Oradea și un eveniment comun al studenților și lectorilor, sub forma unei seri de networking și relaționare.
„Evenimentul a fost un real succes!", a mai adăugat prof. univ. dr. Sanda Filip, managerul WP3.
Iată ce au spus oaspeții Universității din Oradea, la finalul evenimentului:
Mathias Chelin, University of Gävle, lector: „I just wanted to say a huge thanks to you and all your colleagues for the great work organizing the BIP course at your university. Your kindness and dedication made my stay in Oradea a very enjoyable and enriching experience.
Thanks for everything, and I hope to meet you again soon (in Oradea, Gävle, or somewhere else)!"
Marion McAfee - Atlantic Technological University, lector: „Dear all, Thanks to all of you for a great week in Oradea, it was a lot of fun! I think the students really enjoyed the course too and got a lot out of it. Special thanks to Dan and Radu for all of the work on the organisation and the admin, I know it was a lot. Thanks also to Tiberiu who made sure we did not go home without experiencing the best of Romanian hospitality! Really looking forward to working with all of you again."
Babak Ziaie, Atlantic Technological University, student: „I wanted to send this message to thank you for all your efforts during this BIP, it was really well organized, and also appreciate all your kindness and consideration. Hope we can meet again."
Nansak Nanshin, Atlantic Technological University, student: „Weldone for organising the event and all".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:55 Ora standard a Europei de Est