Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Vineri, 28 iunie,

Prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu a devenit Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea

Profesorul universitar emerit Marin Manolescu, o somitate în domeniul Învățământului Pedagogic și al Științelor Educației din România, este, din 28 iunie 2024, Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea.

Ceremonia primirii prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu în rândurile corpului academic al Universității din Oradea a avut loc în sala Consiliului de Administrație.
În cuvântul său de deschidere, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, a vorbit despre începuturile învățământului pedagogic de rang universitar, adăugând că „la 60 de ani de la acel moment de debut, am readus pedagogia în cadrul Universității din Oradea, iar, din anul universitar 2024-2025, sperăm să putem acredita încă un domeniu de doctorat, Științele Educației". Rectorul Universității din Oradea a mai spus că instituția pe care o conduce contează și pe contribuția „specialistului de valoare" prof. univ. emerit Marin Manolescu, în vederea îndeplinirii acestui deziderat. „Să vă simțiți ca acasă printre noi, domnule profesor", a încheiat prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
Dând citire cuvântului de Laudatio, prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Oradea a spus că „opera pedagogică a prof. univ. emerit. Marin Manolescu cuprinde 10 lucrări de autor unic, 27 de lucrări în calitate de coordonator și coautor, peste 30 de lucrări coautor, peste 50 de studii, publicate în reviste din țară și străinătate, peste 100 de comunicări la conferințe și sesiuni de comunicări naționale și internaționale și peste 30 de referate de evaluare a manualelor școlare pentru învățământul preuniversitar". Cadru didactic al Universității din București, prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu a coordonat numeroase lucrări de doctorat și, mai ales, a pus, alături de alți specialiști, temelia unor instituții fundamentale din domeniul Științelor Educației: Colegiul Universitar de Institutori sau Centru Național pentru Formarea și Perfecționarea Cadrelor Didactice din Învățământul Preuniversitar. Prof. univ. dr. Marin Manolescu a fost, mai bine de 10 ani, membru ARACIS, a înființat și coordonat două programe de master: „Mentoratul în educație" și „Educație presecundară", a lucrat, ca specialist, în cadrul Ministerului Educației și, nu în ultimul rând, a fost și este un prieten devotat al Universității din Oradea.
Înainte de a da citire diplomei de Doctor Honoris Causa, acordată prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu, conf. univ. dr. Aurel Căuș, președintele Senatului Universității din Oradea, a remarcat că, în curând, „Educația va face diferența dintre roboții, care vor putea să transmită informații, și profesorul care va transmite cunoaștere".
În cuvântul său, prilejuit de primirea titlului de Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea, prof. univ. dr. Marin Manolescu s-a declarat onorat fiindcă e „adoptat și integrat de valoroasa comunitate academică a Universității din Oradea". „Am cunoscut, aici la Oradea, oameni devotați profesiei lor și universității, responsabili, primitori și prietenoși, dornici să ducă mai departe faima acestei instituții academice", a declarat prof. univ. emerit Marin Manolescu. Privind înapoi spre „deceniile de colaborare" de până acum, cel mai nou Doctor Honoris Causa al Universității din Oradea s-a angajat să își continue „munca de cercetare didactică și pedagogică, sperând să fiu la înălțimea așteptărilor dumneavoastră".
În lecția magistrală pe care a prezentat-o, prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu a vorbit despre „Învățământul românesc în context național și internațional - identitatea pedagogică a școlii românești". „Școala românească este puțin în derivă - a observat prof. univ. emerit Marin Manolescu - adăugând că: „este nevoie de o reconstrucție a învățământului românesc". Observând o „devalorizare a școlii românești", prof. univ. emerit Marin Manolescu propune, printre altele, ca remediu pedagogic, „reconstrucția contractului între partenerii educaționali: școală, familie, elevi și comunitate".(B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:51 Ora standard a Europei de Est