Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Serbarea - un eveniment special cu valențe multiple

Fotoreportaj de final

Serbarea - un eveniment special cu valențe multiple

Serbarea şcolară este o activitate extraşcolară, un eveniment organizat în cadrul unei școli (sau în afara acesteia) pentru a marca și celebra diverse momente importante sau realizări ale elevilor. Aceste serbări pot avea loc cu ocazia finalului de an școlar, sărbătorilor naționale, sărbătorilor religioase, zilelor speciale (cum ar fi Ziua Mamei, Ziua Copilului, Crăciunul) sau pentru a încheia anumite proiecte sau activități extracurriculare.

Serbarea de final de an pentru clasa pregătitoare este un eveniment special, marcat de emoții și bucurii, atât pentru copii, cât și pentru părinți și cadre didactice. Aceasta este o ocazie de a celebra realizările micuților din primul lor an de școală și de a face trecerea lor la următoarea etapă a educației.
Referindu-ne la importanţa serbărilor şcolare putem spune că acestea au rol în:
stimularea creativității, prin pregătirea și prezentarea momentelor artistice, elevii își dezvoltă abilitățile creative și artistice; dezvoltarea abilităților sociale, elevii învață să colaboreze, să lucreze în echipă și să comunice eficient; întărirea comunității școlare, serbările contribuie la crearea unui sentiment de apartenență și solidaritate în cadrul comunității școlare; recunoașterea eforturilor, este un prilej pentru a recunoaște și a recompensa munca și realizările elevilor și profesorilor; crearea de amintiri frumoase, aceste evenimente rămân în amintirea elevilor ca momente speciale și plăcute din anii de școală
Serbările școlare sunt, așadar, evenimente esențiale în viața unei școli, contribuind semnificativ la dezvoltarea holistică a elevilor și la crearea unui mediu educațional plin de bucurie și împliniri.
Fiecare serbare a fost un moment în care cu toţii am sărbătorit bucuria, am celebrat faptul că am învățat să fim buni prieteni și am păşit împreună în lumea cunoașterii.
Cu toţii, curajoşi şi pregătiţi, s-au îmbarcat în vaporul clasei întâi care de la toamnă va intra în portul şcolii noastre pentru a porni o nouă călătorie spre Universul Cunoaşterii.
P.S. Peste tot pe unde am privit în grădina școlii, am întâlnit ,,razele" de soare care au luminat și încălzit pe toți cei prezenți.(spune Clasa Razelor de Soare).
Clasa Bufniţelor exploratoare şi înţelepte au împărtăşit cu cei prezenţi din cufărul bogat de activităţi şcolare şi extraşcolare surprins în 22 de fotografii, una pentru fiecare elev.
O petală de felicitare desprinsă din buchetul clasei pregătitoare A, ,,Flori zâmbitoare" la ceas de bilanț al achizițiilor: deprinderilor și capacităților dobândite în acest an școlar pentru bucuria adusă pe chipurile celor dragi care ne-au fost alături în astă seară în filigoria școlii noastre!
Clasa albinuţelor harnice şi iscusite urează tuturor vacanţă plăcută cu multe amintiri de neuitat!
Prof. Monica Toader
Şcoala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:28 Ora standard a Europei de Est