Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trei proiecte e-Twinning

La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea

Trei proiecte e-Twinning

Pe parcursul acestui an școlar (2023-2024), elevii clasei a VII-a B de la Școala Gimnazială „Dacia" au participat la trei proiecte e-Twinning. Proiectele „F.E.E.L." și „From AI to AI+" au fost coordonate de doamna profesoară Raluca Sarca-Crișan, iar proiectul ,,21st Century skills", de doamna profesoară Diana Simina.

Proiectul „F.E.E.L." (Friendly e-Twinners of Emotional Literacy) și-a propus să îmbunătățească competențele emoționale ale elevilor. Educația emoțională implică conștientizarea de sine, recunoașterea propriilor emoții și gestionarea acestora, descoperirea unor metode de calmare atunci cand apare furia, teama sau îndoiala, punând accent, mai ales, pe empatie. Scopul proiectului a fost dezvoltarea unor bune abilități de comunicare, încurajarea și consolidarea relațiilor dintre copii. Activitățile desfășurate de elevii noștri, cât și de colegii lor din cinci școli din Turcia, trei școli din Italia și o școală din Republica Moldova, au fost interesante, practice și diverse, contribuind la crearea unei imagini pozitive despre sine și despre propriile capacități.
 S-au utilizat numeroase aplicații moderne, iar elevii și-au îmbunătățit atât competențele lingvistice în limba engleză, cât și pe cele digitale. Participarea la activități de acest tip are beneficii majore ce vizează inteligența emoțională a copiilor, spiritul de echipă, creativitatea și dezvoltarea personală.
Proiectul e-Twinning „From AI la A+", în parteneriat cu școli din Croația, Spania, Portugalia și România, s-a concentrat pe utilizarea instrumentelor educaționale AI, având ca și obiectiv principal stimularea învățării și eficiența pregătirii lecțiilor. Utilizând inteligența artificială, temele de bază explorate în acest proiect au inclus sustenabilitatea culturală, economică, socială și climatică. Proiectul a abordat, de asemenea, implicațiile etice ale utilizării inteligenței artificiale, promovând abilitățile de gândire critică și onestitatea, integritatea în rândul elevilor. Prin discuții, activități de colaborare și aplicații practice, ei au dezvoltat o apreciere mai profundă pentru sustenabilitate și rolul inteligenței artificiale în abordarea provocărilor globale.
Valorificând diversitatea culturală și descoperind o experiență nouă de învățare, ne-am atins toate obiectivele proiectelor, iar elevii și-au însușit noi informații unii de la alții și au legat prietenii!
Prof Raluca Sarca-Crișan
 
Proiectul ,,21st Century skills" l-am derulat împreună cu parteneri din Turcia, Azerbaidjan și România, proiect ce a avut drept scop să ne ofere o perspectivă nouă despre competențele secolului 21, care într-adevăr se schimbă în fiecare deceniu! Astfel, elevii au vorbit despre locuri de muncă înfloritoare și care dispar, despre evoluții în Inteligența Artificială (AI), despre a crea o conștientizare cu privire la schimbările din domeniul forței de muncă, neuroștiință și organoizi. Aceste domenii sunt conexe și sunt noi pentru majoritatea oamenilor. Suntem conștienți că avem nevoie de mai mulți oameni care să studieze în aceste domenii. Oamenii ar trebui să știe mai întâi că există un loc unde să meargă, apoi pot încerca să ajungă acolo, indiferent cât de greu este. Așadar, elevii noștri au învățat să gândească critic, să comunice într-o limbă străină, să dobândească mai multă încredere în ei înșiși, să utilizeze cunoștințele referitoare la utilizarea unor aplicații, deja folosite printr-un proiect Erasmus, să conștientizeze importanța unor astfel de activități (care le provoacă gândirea și creativitatea).
Noi considerăm că în acest mod, am reușit să atingem toate obiectivele proiectului.
Prof. Diana Simina

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:44 Ora standard a Europei de Est