Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea volumului „Între război și pace” al academicianului orădean Mircea Malița

Universitatea din Oradea

Lansarea volumului „Între război și pace” al academicianului orădean Mircea Malița

„Opera lui Mircea Malița este cea mai mare și cea mai complexă în domeniul Relațiilor Internaționale din România", spune prof. univ. dr. Dan Dungaciu.

Universitatea din Oradea a găzduit joi, 27 iunie 2024, lansarea volumului „Între război și pace", al celui care a fost matematicianul, diplomatul, eseistul și profesorul Mircea Malița. La evenimentul desfășurat în Aula Magna, au fost prezente, împreună cu câteva sute de persoane, și cele două fiice ale eminentului orădean, Mihaela și Mioara Malița.
Șirul alocuțiunilor a fost deschis de însuși rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, cel care a evocat bunele relații pe care Mircea Malița le-a avut cu învățământul superior orădean. „Mircea Malița a fost unul dintre miniștrii Educației de care trebuie să ne amintim. Îi datorăm înființarea, la Oradea, a Institutului Pedagogic și, ani mai târziu, sprijinul constant și cursurile pe care le-a susținut la Universitatea din Oradea", a spus prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
Vorbind despre volumul „Între război și pace", conf. univ. dr. Eduard Simion a afirmat că acesta se constituie într-o „pledoarie pentru diplomație și pentru importanța relațiilor internaționale (...) Mircea Malița propunând soluții inovatoare pentru realizarea echilibrului de securitate". Universitarul orădean a remarcat „caracterul minuțios al lucrării (...) efortul intelectual remarcabil, vasta activitate de documentare și logica pragmatică inegalabilă". Conf. univ. dr. Eduard Simion a mai subliniat și „caracterul extrem de elocvent al volumului, pentru momentul istoric pe care îl trăim astăzi".
Decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa l-a citat pe Mircea Malița: „Am trăit și am lucrat pentru România, numai pentru România". În acest context, istoricul orădean a scos în evidență că „Prin tot ceea ce a făcut Mircea Malița, pe multele paliere pe care a activat, a probat această afirmație". Prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa a anunțat că, printr-un parteneriat între Consiliul Județean Bihor și Muzeul Țării Crișurilor, instituție în fruntea căreia el însuși se află, ilustrul orădean Mircea Maliția va avea, cât de curând, un bust în orașul său de baștină.
Profesorul Dan Dungaciu, președinte al Fundației Universitare a Mării Negre „Mircea Malița", coautor al volumului și cadru didactic al Facultății de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București, a vorbit despre academicianul orădean și opera sa.
„Am ținut să facem această lansare de carte în memoria lui Mircea Malița, în orașul său natal și pentru a sensibiliza puțin publicul care este cel mai apropiat de autor, publicul universitar", a declarat prof. Dan Dungaciu. În opinia celui care a pregătit volumul „Între război și pace", „Mircea Malița este cel mai ușor de citit și cel mai prodigios autor din domeniul Relațiilor Internaționale pe care l-a avut țara noastră". Universitarul bucureștean s-a referit și la momentele „când un stat reușește să lovească, în relațiile internaționale, mult peste categoria sa", subliniind că actualul război din Ucraina ar putea fi, pentru țara noastră, oportunitatea „de a așeza România la Marea Neagră". „În relațiile internaționale e o tensiune între Ialta și Helsinki. (...) Ce te faci însă, dacă la finalul acestui război, negocierile vor fi de tip Ialta? (...) Să poți să folosești orice oportunitate", a subliniat prof. Dan Dungaciu, este una din lecțiile pe care diplomatul Mircea Malița ar fi dorit să le reținem.
Profesorul Dungaciu consideră că anvergura viziunii lui Mircea Malița „este de neegalat" și că Institutul Diplomatic al Ministerului de Externe ar trebui să poarte numele diplomatului orădean. „Mircea Malița este, de fiecare dată, prezent să ne reamintească că suntem mai mici decât am putea fi", a mai declarat prof. Dan Dungaciu.(B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:15 Ora standard a Europei de Est