Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul „Cu engleza prin Europa”

Ieri, la Lic. T. „Aurel Lazăr” Oradea

Concursul „Cu engleza prin Europa”

Centrul de limbi străine „Eurolingva” din Oradea și Inspectoratul Școlar au organizat, vineri, 11 mai, la sala festivă a Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” concursul „Cu engleza prin Europa”, cu participarea a 11 echipaje din tot atâtea licee: Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo”, Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida”, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan”, Liceul Teoretic „Ady Endre”, Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul Teologic Greco-Catolic și Liceul „Don Orione”.

Manifestare dedicată Zilei Europei

Potrivit regulamentului, fiecare echipaj a fost alcătuit din trei elevi (din clasele IX-X), însoțit de un profesor, și elevi susținători, în calitate de spectatori. Pentru jurizare, organizatorii au desemnat o echipă alcătuită din doi reprezentanți ai organizatorilor, alături de un invitat, și un delegat al elevilor (prof. Delia Tarr, inspector de specialitate al Inspectoratului Școlar, Carmen Culici, de la „Eurolingva”, Nicoleta Caciora, de la Consiliul Județean, departamentul Integrare Europeană, eleva Mădălina Sarca, clasa a X-a, reprezentant al Consiliului elevilor). De prezentarea concursului s-a ocupat  Danyek Mihaela, elevă în clasa a XII-a, la Liceul „Emanuel”, sprijinită de Cristian Vereș, reprezentant al Centrului de limbi străine „Eurolingva”.
Fiind tot o manifestare dedicată Zilei Europei, competiția a dorit să evidențieze echipajele care dețin cele mai multe și mai exacte cunoștințe generale legate de Uniunea Europeană, precum și  ușurința de a conversa spontan dezinvolt și cu șarm în limba lui Shakespeare,  în cadrul unei scenete vesele, așa după cum ne-au arătat echipajele. De ce nu? Pentru că și organizatorii și-au dorit o activitate vie, activă,  ceea ce s-a și reușit printr-o mobilizare generală. Trebuie spus că în afara concursului au fost antrenați și susținătorii echipajelor. Reușita deplină a venit din buna organizare și desfășurare a competiției, la care gazdele (conducerea Liceului Teoretic „Aurel Lazăr”, și profesoara de engleză Natalia Gârba) au avut o contribuție substanțială.
După un parcurs bun și o scenetă de milioane, elevii profesoarei Claudia Bolcaș (Alexandru Cosma, Paul Pantea și Putyer Olivia), de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, au ocupat cea mai înaltă treaptă a podiumului, urmați de elevii profesoarei Lăcrimioara Þic  (Diana Bolcaș, Monica Boța-Moisin și Alin Mihai), de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, pe cea de-a doua treaptă, și de lăzăriștii  dnei profesoare Nicoleta Blaj, pe cea de-a treia treaptă a podiumului de premiere. Premiile câștigătorilor au constat din tricouri, umbrele și șepci, iar ceilalți concurenți s-au ales cu câte un portmoneu „european”. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Concurs "Cu engleza prin Europa"). 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:54 Ora standard a Europei de Est