Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivitate la D.A.S.O. la încheierea programului de meditații gratuite la limba engleză

Distracția a fost tema zilei

Festivitate la D.A.S.O. la încheierea programului de meditații gratuite la limba engleză

Programul de meditații gratuite la limba engleză, inițiat de Direcția de Asistență Socială Oradea în colaborare cu Babel School s-a încheiat. Programul s-a desfășurat pe parcursul anului școlar 2023 - 2024 și în cadrul lui, 47 de copii din clasele primare și gimnaziale s-au bucurat de sprijinul d-nelor profesor Anca Cheta și Mira Kainz, în învățarea și perfecționarea limbii engleze.

Meditațiile gratuite s-au desfășurat la Centrul Social Multifuncţional ,,Rogerius II", situat pe strada Episcop Ioan Suciu, lângă Orășelul Copiilor, și au îmbinat studiul cu joaca, cuprinzând și activități practice pe înțelesul copiilor, în așa fel încât aceste cursuri să fie cât mai atractive pentru participanți.
Și pentru că vacanța de vară se apropie, la final de program, Direcția de Asistență Socială Oradea împreună cu d-nele profesor le-au oferit copiilor o după amiază de neuitat, organizând o festivitate de încheiere. Distracția a fost tema zilei, cei mari, din clasele gimnaziale, au participat la o serie de jocuri interactive, gândite special pentru ei de către d-na profesor Anca Cheta iar cei mici au fost surprinși de către d-na profesor Mira Kainz care le-a dăruit  jucării de pluș, reprezentând personaje de animație celebre.
La finalul activităților toți copiii au servit o delicioasă pizza, delicatese dulci și au primit diplome de participare la acest program inedit.  
 ,,Vreau să le mulțumesc profesoarelor care au venit înspre noi din dorința de a sprijini voluntar copiii din comunitate. Prin astfel de parteneriate putem acoperi mai multe nevoi sociale, iar pentru că demararea acestui program de meditații gratuite la limba engleză s-a bucurat de un mare interes din partea copiilor și părinților, vom continua și extinde acest program din toamnă, urmând să revenim cu detalii pentru cei interesați. Le mulțumesc pe această cale și voluntarilor care ni s-au alăturat pe parcurs!", a declarat d-na Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea. 

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:49:10 Ora standard a Europei de Est