Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Ghidul de intervenție în cazurile de violență în familie”

Joi, la I.S.J. Bihor, a fost lansat

„Ghidul de intervenție în cazurile de violență în familie”

Joi, 16 iulie 2009, în cadrul întâlnirii lunare a grupului de lucru consultativ privind prevenirea și combaterea violenței în familie, grup creat la nivelul județului Bihor, a fost lansat „Ghidul de intervenție în cazurile de violență în familie”.

 La întâlnire au participat reprezentanți ai Prefecturii și Consiliului Județean, Direcției de Muncă și Protecție Socială – Bihor, Inspectoratului Școlar, Inspectoratului de Poliție, Primăriei (Poliției Comunitare), A.S.O., D.G.A.S.P.C., Episcopiei Ortodoxe Române, Uniunii Femeilor, Asociației „Smiles”, primăriilor din județ (din Marghita, Salonta și Valea lui Mihai)...
  Ing. Călin Sava (de la D.M.P.S. Bihor), moderatorul întâlnirii, a invitat în prezidiu, alături de reprezentanții Inspectoratului Școlar (prof. Nicolae Ungur – insp. gen. adj.), Prefecturii și Consiliului Județean (Anca Sârb), doi invitați speciali: dna Bety Blyte (de la Universitatea din Boston) – expert în probleme de consiliere psihologică, prezentă la Oradea împreună cu 15 studenți din S.U.A., voluntari care au dorit să-și ofere serviciile sociale și de educație asociației „Smiles”, asociație reprezentată de însuși directorul acesteia pentru România, dl Kevin De Hoy.
Vorbitorii s-au referit la violența domestică ce se amplifică, având cauze diverse, subliniindu-se faptul că mass-media promovează mult prea mult violența. „Răspunsul la violență este cumpătarea, iar iertarea este cea care produce vindecarea sufletească”. Prezentând câteva date furnizate de un raport ONU, dna Bety Blyte a subliniat faptul că în lume una din trei femei este supusă unei forme de violență. În U.S.A., raportul în cazul femeilor este una din patru, iar în cazul bărbaților agresați, unul din nouă. Referindu-se la ghid, reprezentantul Episcopiei Ortodoxe (Ionuț Oprea) l-a aprecit ca extraordinar, dar a propus unul personalizat și pentru județul Bihor. Despre ghid a vorbit mai pe larg ing. Călin Sava considerându-l un instrument de lucru auxiliar în activitatea de prevenire și combatere a violenței în familie, un instrument de lucru orientativ, precum și o „punte de legătură între instituții și organizațiile nonguvernamentale” - vorba dnei Anca Sârb.
  Ghidul este structurat pe opt capitole și cuprinde o paletă largă de probleme (de la problematica generală a violenței în familie, la o întreagă rețea de instituții responsabile la nivel central și local, abordarea integrată a cazurilor de violență în familie, serviciile sociale destinate prevenirii și combaterii violenței în familie, centre pentru prevenirea și combaterea violenței, cerințe deontologice pentru specialiștii care intervin în cazurile de violență, precum și recomandări pentru victimele violenței în familie. Ov. DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ghidul de intervenție în cazurile de violență în familie”.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:37:06 Ora standard a Europei de Est