Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Erasmus+ este cheia spre noi orizonturi

Din Marghita la Ankara

Erasmus+ este cheia spre noi orizonturi

Mobilitatea de grup din cadrul proiectului de acreditare Erasmus+, KA120-SCH-DA3960B2, 2023 - 2027, desfășurată între 29 aprilie și 8 mai, mi-a oferit una dintre cele mai remarcabile experiențe din viața mea. Împreună cu 13 colegi și 2 cadre didactice de la Colegiul Național "Octavian Goga" Marghita, am avut oportunitatea să explorez un nou mediu cultural și educațional la prestigioasa instituție "Yükselen Koleji" din Ankara.

Încă din prima zi, am fost primiți cu multă căldură de către  gazdele noastre, iar prezentarea școlii și întâlnirea cu personalul didactic ne-au oferit o imagine clară asupra angajamentului instituției față de incluziune și diversitate, facilitând integrarea noastră. Vizitele la campusurile școlii au subliniat organizarea riguroasă și ospitalitatea caracteristică, impresionându-ne prin relațiile strânse dintre elevi și profesori și atmosfera primitoare.
Pe parcursul mobilității, am participat la diverse cursuri, cum ar fi fizica și biologia, care au fost nu doar educative, ci și interactive. În ora de fizică, am învățat despre teoria formării culorilor prin refracția luminii în cadrul unui experiment spectaculos, iar în laboratorul de biologie, am folosit microscoapele pentru a observa insecte și alte organisme. Aceste cursuri ne-au oferit ocazia de a experimenta direct procesele de învățare și de interacționare cu elevii locali, consolidând cunoștințele și dezvoltând abilități practice.
Un moment deosebit a fost cel petrecut în laboratorul de muzică al școlii, unde am împărtășit și descoperit diferite stiluri muzicale. Planificarea și organizarea acestor mici momente artistice ne-au ajutat să colaborăm eficient și să învățăm unii de la alții într-o atmosferă plăcută și relaxantă. Discuțiile despre diferențele și asemănările dintre sistemele educaționale românesc și turcesc au fost deosebit de interesante, oferindu-ne o perspectivă valoroasă asupra diversității culturale.
Competițiile sportive și activitățile artistice au fost componente esențiale ale experienței noastre. Astfel, jocurile sportive ne-au ajutat să dezvoltăm abilități de gestionare a conflictelor. Momentele artistice, cum ar fi concertele pregătite de elevii locali, ne-au impresionat prin talentul demonstrat și ne-au ajutat să apreciem diferențele culturale.
Prezentarea culturii românești, prin spectacole de dans și momente muzicale, a fost un alt punct culminant al mobilității. Am impresionat publicul cu talentele dovedite, reușind să  evidențiem frumusețea culturii noastre.
Vizitele educative, cum ar fi cea la acvariul impresionant din Ankara, au fost experiențe de neuitat. Aici, am explorat diferitele habitate acvatice și am învățat despre diverse specii de pești, colaborând într-un mod ludic și creând amintiri de neuitat. Vizita la o moschee din apropierea campusului ne-a oferit o viziune valoroasă asupra tradițiilor religioase musulmane și a subliniat importanța respectului și înțelegerii reciproce.
Relația strânsă dintre profesori și elevi a fost un aspect remarcabil al sistemului educațional turcesc. Am observat cum această conexiune contribuie la crearea unei atmosfere deschise și prietenoase. Interacțiunile zilnice cu elevii și profesorii turci au fost pline de respect și amabilitate, iar prieteniile formate continuă să se dezvolte și în mediul online.
Luând în considerare aspectele de mai sus, mobilitatea Erasmus+ din Ankara a fost o experiență de neuitat, caracterizată de ospitalitate și educație interculturală . Am avut ocazia să explorăm o nouă cultură, să participăm la activități educative diverse și să ne dezvoltăm abilități interpersonale și academice. Această experiență ne-a îmbogățit nu doar educațional, ci și cultural, lăsându-ne amintiri și prietenii care vor dăinui în timp.
Lazăr Cristina, XI-C
Colegiul Național „Octavian Goga", Marghita

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:39:06 Ora standard a Europei de Est