Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul de mentorat FRENDS la Universitatea din Oradea, la final

Luni, 10 iunie,

Programul de mentorat FRENDS la Universitatea din Oradea, la final

Asociația de voluntariat FRENDS, filiala Oradea, în colaborare cu Facultatea de Informatică și Științe, au ajuns la finalul proiectului de mentorat științific desfășurat între lunile martie și iunie 2024 la Universitatea din Oradea. Festivitatea de premiere a celor mai buni participanți a avut loc luni, 10 iunie 2024, la Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea.

Timp de patru luni, studenți de la patru specializări au luat parte la sesiuni de mentorat săptămânale, conduse de colegi de-ai lor de la aceeași facultate. Ei au aprofundat, împreună, noțiuni din materiile mai dificile și și-au dezvoltat abilități practice, inclusiv în vederea pregătirii pentru interviuri de angajare și pentru concursul de Titularizare la Matematică. Studenții mentori au fost: Maria Cărăban (Chimie), Patrick-Joshua Biro (Fizică Medicală), Gavriluț Adriana (Informatică) și Malvina Sacota (Matematică).
Cel care a coordonat acest proiect în cadrul Universității din Oradea este Patrick-Joshua Biro, el însuși membru FRENDS. „Am urmărit apropierea studenților din diferiți ani, pentru a descoperi împreună ce înseamnă știința și interacțiunea umană în viața unei comunități de tineri. Orele de mentorat nu au înlocuit nicidecum activitatea cadrelor didactice, ci au fost menite discuțiilor cu sens despre materiile studiate la cursuri, știință, prietenie...", explică masterandul Universității din Oradea.
În ciuda numărului modest de participanți, prima ediție a programului de mentorat FRENDS a fost un succes, consideră Patrick-Joshua Biro. „Toți participanții au reușit să devină mai buni, mai perseverenți și mai hotărâți în a aplica noțiunile învățate, pentru a se ajuta pe ei înșiși și pe ceilalți. Pentru tinerii voluntari și calitatea activităților noastre, asta a contat mai mult decât numărul de participanți", spune reprezentantul asociației FRENDS.
„Vreau să adresez mulțumiri speciale echipei de proiect FRENDS, cadrelor didactice care și-au manifestat deschiderea față de proiectul nostru și colegilor mentori și mentorați care au făcut o treabă îmbucurătoare, precum și mamei mele, pentru sprijinul oferit", transmite Patrick-Joshua Biro.
Premianții programului FRENDS, ediția 2024 sunt cadrele universitare: prof. univ. dr. Gabriela Elena BADEA - director Departament Chimie, lect. univ. dr. Monica Adina TODERAȘ - director Departament Fizică Medicală, conf. univ. dr. Sorin MUREȘAN - director Departament Matematică și Informatică și studenții: BIRO Patrick-Joshua - STUDENT, MENTOR (FEBT), Maria CĂRĂBAN - STUDENT, MENTOR (CSA), Adriana GAVRILUȚ - STUDENT, MENTOR (Informatică), Malvina SACOTA - STUDENT, MENTOR (SMF), Larisa BLIDAR - STUDENT, MENTORAT Matematică, Florina DUMITRAȘ - STUDENT, MENTORAT Matematică, Roberto-Adrian FĂT - STUDENT, MENTORAT Informatică, David-Iulian FLOREA - STUDENT, MENTORAT Fizică Medicală + Informatică, Daliana Andreea LUCACI - STUDENT, MENTORAT Chimie, Anamaria Alexandra STOICA - STUDENT, MENTORAT Fizică Medicală, SZABO Cristina - STUDENT MENTORAT Chimie, Beniamin Călin VEREȘ - STUDENT, MENTORAT Matematică. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:35 Ora standard a Europei de Est