Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zumzăreii au sărbătorit Ziua Internațională a Albinelor

Învățăm unii de la alții...

Zumzăreii au sărbătorit Ziua Internațională a Albinelor

Faptul că trăim parcă vremuri în care „timpul pare a nu mai avea răbdare", cu elevi care se plictisesc ușor și repede, care au mai puțină atenție și pe termen relativ scurt - toate acestea ne fac pe noi, dascălii, să căutăm alte mijloace și alte metode decât cele de pe vremea când eram noi copii.

Pierdem teren în fața tentațiilor zilnice, în fața tehnologiei, pe care însă am putea să le folosim în favoarea noastră. Cum așa? Simplu! Școlarul mic are o gândire concret intuitivă, lasă-l să învețe jucându-se și să se joace învățând, lasă-l să învețe prin descoperire, prin aplicabilitate.
La noi, în Clasa Albinuțelor, învățăm unii de la alții - chiar și eu de la ei și o spun cu mândrie. Pot să îi valorizez, să îi implic și să-i activizez prin realizarea de proiecte. Le las mână liberă să își conceapă lucrările cum doresc, fără a-i încorseta, dându-le astfel posibilitatea să își folosească imaginația și creativitatea atunci când concep proiecte diferite, personalizate, dar toate foarte interesante. Mergând pe principiul Learn & Share, adică Învață și împărtășește, cu toții avem de câștigat: autorul proiectului ne spune cu mândrie despre munca lui, iar în timp scapă de tracul vorbitului în public, se exprimă liber, în timp ce auditoriul urmărește cu interes și reține (spre plăcuta mea surprindere) multe informații, asociindu-le cu persoana care le-a transmis.
Ultima temă abordată a fost Ziua Internațională a Albinelor, care se sărbătorește pe 20 mai, din 2017 încoace. Am observat un progres notabil în ceea ce privește prezentarea și elaborarea proiectelor, exprimarea elevilor, modalitatea de transmitere a informației, lejeritatea cu care fac acest lucru în fața unei clase întregi. Aceasta, la rândul ei, are de la început foarte clar stabilite reguli de ascultare și încurajare a celui din față, de respectare a timpului de prezentare a proiectului și a elevului implicat.
Îi las să lucreze și în echipă, pentru că acest lucru presupune să ai sarcini, dar să știi să asculți și părerea celuilalt, să lucrezi de la egal la egal, fără pic de individualism sau orgoliu, care nu mai contează atunci când trebuie ca fiecare să contribuie la realizarea unui proiect de succes.
La sfârșit, ajungem la concluzia că avem mai multe cunoștințe, lucruri noi, pe care le reținem cu ușurință pentru că facem asocieri (cine ce informație interesantă a prezentat, cine ne-a vorbit despre cele patru aripi ale albinelor, cum comunică ele prin dans, câte tipuri sunt, câtă miere strânge o asemenea insectă atât de importantă pentru umanitate și multe altele). Pentru că adevăratele cunoștințe sunt cele „cu care rămâi după ce uiți ceea ce ai învățat în școală".
Profesor Cristiana Vidican,
Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:08 Ora standard a Europei de Est