Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum circulăm?

Activități de educație rutieră

Cum circulăm?

Activități de educație rutieră în colaborare cu biblioteca Școlii Gimnaziale Nr.11, Oradea s-au mai făcut la nivel de școală. Anul acesta, ne-am reorganizat și le-am gândit într-un cadru mai restrâns, câte două clase la biblioteca școlii.

Astfel, am așezat confortabil, pe câte un puf, un copil de  clasă pregătitoare sau de clasa I și altul de clasa a V-a la o activitate extracurriculară pe tema educației rutiere. Elevii au vizionat materiale informative ale Poliției rutiere pentru a se familiariza cu regulile de circulație și mai ales pentru a conștientiza cât de importantă este respectarea acestora. Sub forma dezbaterii cu colegii mai mari, din clasa a V-a, cei din pregătitoare (care încă nu prea vin singurei la școală) au înțeles că nu este vorba doar de respectarea unor reguli, ci de viața lor. Mereu copiii sunt mai receptivi la exemplele celor mari, astfel că au reușit să memoreze regulile și să răspundă corect la întrebările colegilor mai mari sau ale adulților. Dacă printre cei mari, au fost  și copii care nu respectă regulile chiar dacă le cunosc, prin materialele informative am reușit să-i conștientizăm că purtarea centurii de siguranță nu trebuie să fie stresantă, ci mai degrabă, o măsură de precauție suplimentară, care le poate salva viața.
La finalul activității, elevii clasei a V-a C (dirigintă, prof. Checicheiș Sanda) au cântat alături de cei din  clasa pregătitoare C (înv. Pop Daniela) cântecelul Semaforul vesel. Protectorii din clasa a V-a A (dirigintă, prof. Gurău Dorina) i-au îndrumat pe micuții din pregătitoare D (înv. Vașadi Monica). Aceștia din urmă, au transpus prin desene, la nivelul vârstei lor, regulile de circulație. Doamna director adjunct, prof. Galutz Carmen, a evaluat desenele celor mici. Cei din clasa a V-a D (dirigintă, prof. Onița Daniela) au explicat cum aplică ei regulile cunoscute, colegilor din clasa I D (înv. Budău Paula). Cu un aer de-a dreptul părintesc, cei mai mari din clasa a V-a E (prof. Șaitoș Alina) le-au explicat boboceilor din clasa pregătitoare A (înv. Bondar Florina) cum să circule pe drumurile publice, dacă nu există trotuare, sau cum să traverseze trecerea de pietoni când merg cu bicicleta. Cei mari au transpus în compuneri hazlii, dar foarte educative, poveștile adevărate  trăite în vacanțe. Mai în glumă, mai în serios, aproape 200 de elevi au avut parte de o activitate educativă care să-i convingă că trebuie să fie atenți în trafic, că nu au voie să traverseze cu căștile la urechi sau fără să respecte regulile, dar mai ales, că și ei sunt responsabili de viața lor. La sfârșit, împreună cu doamna contabil, ec. Ghitaș Nicoleta, i-am răsplătit pe toți cu  dulciuri.
Bibliotecar Lup Mariana
Contabil-șef Ghitaș Nicoleta

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:42:04 Ora standard a Europei de Est