Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Personalități istorice în conștiința neamului românesc”, ediția a II-a, 2023-2024

Proiectul educativ județean

,,Personalități istorice în conștiința neamului românesc”, ediția a II-a, 2023-2024

Joi, 6 iunie 2024, a avut loc concursul județean ,,Descoperindu-l pe Aurel Lazăr", în cadrul proiectului educativ ,,Personalități istorice în conștiința neamului românesc" - ediția a II-a, coordonat de doamna bibliotecar Tipi Delia Georgiana de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, proiect avizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

La concurs au participat echipaje de la zece școli gimnaziale și licee, partenere din județ, alcătuite din câte trei elevi, iar scopul a fost ca aceștia să descopere personalitatea și viața avocatului Aurel Lazăr. Unde se putea desfășura acest concurs mai bine, decât la instituția de învățământ care-i poartă cu mândrie numele,  Liceul Teoretic „Aurel Lazăr".
Grupul țintă căruia i se adresează proiectul ,,Personalități istorice în conștiința neamului românesc", sunt elevii claselor de gimnaziu, care caută și care doresc să cunoască principalele personalități istorice  ale poporului român. În contextul actual avem atât de mare nevoie de modele demne de urmat.
Parteneri în această incursiune fascinantă despre Aurel Lazăr ne-au fost opt școli din Oradea: Școala Gimnazială „Dacia", Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu",  Școala Gimnazială Nr. 16, Școala Gimnazială „Oltea Doamna", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Școala Gimnazială „Octavian Goga", Colegiul Național „Onisifor Ghibu", Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" și două școli din alte localități ale județului: Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuș și Colegiul Tehnic Nr. 1, Vadu -Crișului. Felicit atât echipajele premiante,  unde s-au remarcat Școala Gimnazială Nr. 16, Oradea, Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuș, Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea și Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller", cât și celelalte echipaje pentru participare, alături de colegii mei, profesorii care s-au implicat în pregătirea și coordonarea elevilor.
Prin activitățile proiectului, elevii au ocazia să redescopere istoria națională și personalitățile ei, în alte contexte decât cele formale, să-și exerseze abilitățile de cercetare, creativitatea, dar și  cooperarea. De asemenea intenția organizatorului este aceea de a crește interesul elevilor față de valorile ce stau la baza conștiinței neamului românesc, cultivarea respectului și sentimentului de apartenență la neam și patrie.
Aduc deosebite mulțumiri gazdelor primitoare și domnilor directori, care au facilitat participarea elevilor și colegilor bibliotecari și profesori la acest proiect atât de „tânăr", dar atât de frumos. De asemenea, doresc să mulțumesc îndeosebi doamnelor ce au realizat întrebările și jurizarea concursului: colegei mele bibliotecar dr Anarela Chiș de la Biblioteca Universității din Oradea, profesor dr. Cristina Brădău și profesor Dorina Gurău.
Prof. bibliotecar, Delia Georgiana Tipi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:51 Ora standard a Europei de Est