Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima companie în Parcul Științific și Tehnologic

Ebm-Papst Automotive&Drives Romania S.R.L.

Prima companie în Parcul Științific și Tehnologic

Prima companie rezidentă în Parcul Științific și Tehnologic din Oradea va fi EBM-PAPST AUTOMOTIVE&DRIVES ROMANIA S.R.L.

În urma licitației pentru închirierea spațiilor derulată de Consiliul Județean Bihor prin Societatea Parc Științific și Tehnologic, firma a depus o ofertă pentru opt birouri cu o suprafață totală de 421 mp. Aceasta va plăti 5.559 de euro lunar, durata contractului de închiriere fiind de 2 ani.
Contractul s-a semnat joi, 6 iunie 2024. Compania EBM-PAPST urmează să desfășoare activități de dezvoltare hardware și software în domeniul acționărilor electrice.
Parcul Științific și Tehnologic Bihor, realizat de Consiliul Județean Bihor din fonduri europene, este dedicat proiectelor de învățământ, cercetare și transfer tehnologic, aducând împreună companii, specialiști și universități. Acest demers urmărește valorificarea pe piață a inovațiilor, crearea de locuri de muncă în domenii avansate și dezvoltarea potențialului științific și tehnologic.
În perioada următoare va fi reluată licitația pentru închirierea celor 27 de birouri rămase disponibile în clădirea Parcului. La etajul 1 sunt disponibile trei încăperi de tip Makers Ecosystem și 14 încăperi de tip Open Lab. La etajul 2 sunt disponibile patru încăperi de tip Makers Ecosystem și 14 încăperi de tip Laborator de Inovare. Sediul Parcului Științific și Tehnologic Bihor este în Oradea, str. Ceyrat, nr. 4.
Companiile vor putea închiria încăperi echipate complet, având acces la utilități, servicii de pază și protecție, precum și la rețeaua de telecomunicații a parcului. Firmele vor beneficia de sprijin pentru dezvoltarea parteneriatelor, consultanță de afaceri și tehnologică, promovarea activităților, întreținerea bazei de date și valorificarea facilităților legale.
Rezidenții au dreptul la un loc de parcare gratuit pentru fiecare încăpere închiriată, personalizarea spațiului și utilizarea exclusivă a acestuia. De asemenea, au acces gratuit la sălile de mese de la etajele I și II și acces contra cost, conform tarifelor, la diverse facilități, cum ar fi sălile de ședință, sala de conferințe și laboratoarele parcului.
Chiria pentru spațiile de birouri a fost stabilită la 10 euro/mp/lună, fără TVA, cu toate utilitățile incluse. Pentru închirierea sălii de ședință, a sălii de conferință și a altor spații, se percep taxe suplimentare, cuprinse între 50 și 300 de euro pe zi.
Obiectivele Parcului Științific și Tehnologic Bihor includ asigurarea transparenței datelor pentru suport investițional, dezvoltarea și colaborarea cu centrele de competență tehnologică regionale, sprijinirea companiilor de tehnologie și crearea unui Centru de competență pentru prototipare și dezvoltare de produs. Parcul facilitează legătura între mediul universitar și cel de afaceri, devine un reper regional pentru competențe tehnice și sprijină elevii și studenții în domeniile STEM.
Societatea Parc Științific și Tehnologic SRL este o întreprindere publică, având ca autoritate tutelară Consiliul Județean Bihor. Procedura de atribuire s-a elaborat în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 14/2002 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor ştiinţifice şi tehnologice.

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:02:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...