Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Echipă a Universității din Oradea, pe locul întâi la S-M-ART

La Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic

Echipă a Universității din Oradea, pe locul întâi la S-M-ART

S-M-ART, Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic, și-a desemnat laureații celei de a treia ediții. Printre aceștia și o echipă a Facultății de Arte, formată din: Cabalaș Daniela, Cabalaș Ana-Maria, Sárközi Tibor, Dhembi Valentina, Denisa Hulban și Tania Gheorghiță - coordonator conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu. Studenții orădeni au obținut locul I la categoria Managementul proiectelor.

Competiția a fost una extrem de disputată, studenții orădeni reușind să obțină locul întâi la categoria Managementul proiectelor, unde au concurat cu alte 18 propuneri înscrise în concurs.
Studenții orădeni au prezentat proiectul Ateliere muzicale - Asociația „Was is der Bach?", care își propune să-i atragă pe tineri către muzică, prin utilizarea de metode pedagogice moderne. „Atelierele noastre includ jocuri muzicale, audiții, cursuri de dicție și prezență scenică, dar și organizarea de concerte", explică Tania Gheorghiță, studentă în anul IV.
Ana Cabalaș, studentă în anul II, spune că ideea proiectului „Was is der Bach?" este aceea de a oferi tinerilor „un mediu sigur, stimulant, în care vor lucra cu profesori tineri și binevoitori, având ocazia să cunoască elementele muzicii de concert, fapt care va duce la dezvoltarea lor pe plan psihic, emoțional și fizic".
„Ne concentrăm pe dezvoltarea inteligenței muzicale și a simțului muzical, precum și a inteligenței emoționale. Vom pune accent pe abilitățile de auto-exprimare și comunicare, capacitățile de concentrare și disciplină, dar și pe imaginație și creativitate", subliniază Denisa Hulban, studentă în anul II, adăugând că aceste metode vor contribui și la dezvoltarea spiritului de echipă și a încrederii în sine.
Beneficiarii proiectului ar putea fi, spune Daniela Cabalaș, studentă în anul IV: „Copiii, adolescenții și tinerii adulți, care prezintă interes față de arte; iar cei indirecți sunt: părinții și cunoștințele cursanților. Pe lângă aceștia, beneficiarii colaterali vor fi - bineînțeles - membrii comunității orădene. Pentru a realiza acest proiect, vom folosi toate uneltele și cunoștințele accesibile, la eficiența maximă a acestora, ca să ridicăm nivelul de cultură al orașului".
„Membrii și partenerii asociației «Was ist der Bach» vor fi cei care realizează și dezvoltă acest proiect. Ne propunem să implicăm mai mulți colaboratori și colegi talentați de la Liceul și Facultatea de Arte, în poziția de voluntari. Ei vor avea ocazia să experimenteze și să își dezvolte capacitățile pedagogice, în timp ce ajută la valorificarea comunității artistice, sau ca
persoane care transmit experiențe din cadrul evenimentelor noastre, astfel implicându-se în activitatea de marketing, arată Sárkőzi Tibor, student an I master.
La rândul ei, Dhembi Valentina subliniază că proiectul viitorilor artiști are ca public țintă copii și adolescenții cu cu vârsta cuprinsă între 5 și 18 ani. „Aducem, ca inovație, implicarea tinerilor muzicieni voluntari, care vor avea astfel oportunitatea de a dobândi experiență și de a descoperi tainele pedagogiei muzicale", a mai spus studenta în ultimul an la licență.
Conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu, a ținut să mai adauge că cei șase studenți orădeni au impresionat juriul competiției, nu doar prin profesionalism, ci și prin spiritul de echipă de care au dat dovadă. „Managementul artistic are rolul de a  gestiona activitățile și cariera unor artiști, iar antreprenoriatul constituie activitatea unuia sau a mai multor persoane prin intermediul căreia aceștia urmăresc și caută oportunitatea de a crea valoare și profit în domeniul artelor. Studierea celor două discipline în instituțiile de învățământ superior are rolul de a familiariza studenții cu noi posibilități de angajare pe piața muncii, în urma obținerii diplomelor de licență sau master", conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu.
Directorul Departamentului Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu a făcut parte și din juriul Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic S-M-ART, desfășurat la Iași, în zilele de 24 și 25 mai 2024.
După cum au precizat organizatorii, Universitatea Națională de Arte „George Enescu" din Iași, scopul organizării acestei competiții a fost acela de a stimula dezvoltarea antreprenoriatului în universitățile de muzică din România. Studenții s-au întrecut la categoriile: Managementul carierei, Managementul proiectelor, Dosare de sponsorizare și Fundrasing și Planuri de afaceri. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:05 Ora standard a Europei de Est