Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, aniversare la 94 de ani!

Vineri, 30 mai 2024

Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, aniversare la 94 de ani!

Într-o atmosferă de sărbătoare, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 11, au marcat Ziua Școlii, vineri, 30 mai 2024, printr-o serie de activități desfășurate în curtea instituției. După alocuțiunile domnului director și ale doamnei director adjunct secția maghiară, Lucaciu Ramona, programul a început cu interpretarea elevei Lorena Ghib, din clasa a VIII-a D, a melodiei „ Anii frumoși din fetie" .

Un moment emoționant a fost  oferit de elevii clasei a IV-a  A, coordonați de doamna înv. Matei Carmen, prin cântecul antrenant „Ce mică-i vacanța mare" - un  simbol al copilăriei.
În aceeași notă, elevele Popa Raluca și Ciucioiu Maria din clasa a VIII-a D,sub îndrumarea dnei prof. Copil Daniela, au transmis mesajul generației actuale, prin versurile care au devenit noul imn al școlii: Vreau să cânt când se cuvine/ Să învăț cât mai bine/ Să-mi iubesc prietenii așa cum mă iubesc pe mine/ Vreau să învăț din plăcere/ Știința-i o avere ..." (adaptare după melodia îndrăgitului cântăreț Smiley).
Domnul director, prof. Ciuciu Adrian, a dat startul activităților outdoor: meciul de fotbal între clasele a VII-a și a VIII-a, activități distractive pe grupe/clase/ desene pe asfalt și concursul Școala 11 - Unu și Unu, la care au participat reprezentanți ai claselor a III-a și a IV-a, respectiv ai claselor  V-VIII.  Elevii au demonstrat că își cunosc bine școala, cunosc istoricul ei, că îi pot promova prin afișe creative valorile. Jurizarea concursului a fost realizată de doamna prof. Șaitoș Alina, prof. Palyi Eva, prof. Lovadi Andrea și prof. Tarr Tunde.
 In cadrul concursului Școala 11 - Unu și Unu, coordonat de doamna director adjunct prof. Galutz Carmen și de consilierul educativ prof. Checicheiș Sanda s-au remarcat la învățământul primar, secțiunea afiș,  elevii din clasele a III-a ( Șerban Iulia Maria, Cozma Paula, Jolța Iosua, Sabău Andrei, Manci Valeria, Ujlaki Kristof), la învățământul gimnazial  elevii din clasele a VII-a, care s-au clasat pe locul I ( Alecsoae Rebeca, Popa Daria, Ciucioiu Iulia, Gabor Cătălina, Pantiș Ariana).
 Astfel, au demonstrat cu toții că o școală este definită de spiritul care domnește în ea, confirmând sloganul Școlii 11: ,,Nu zidurile fac o școală,  ci spiritul ce domnește într-însa" (Ferdinand  I).
La final, fără nicio regie, spontan, s-au strâns într-o horă uriașă și au dansat alături cu mic cu mare, profesori, elevi, personal didactic auxiliar sau nedidactic, dovedind că valorile școlii: Curajul, Judecata înțeleaptă, Integritatea, Perseverența, Respectul, Responsabilitatea, Autodisciplina, Creativitatea, Implicarea și Performanța sunt la ele acasă.
Consilier educativ prof. Checicheiș Sanda
Bibliotecar Lup Mariana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:32:05 Ora standard a Europei de Est