Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Rectorul Universității din Oradea și primarul Florin Birta au discutat, pe teren, despre dezvoltarea urbanistică viitoare a Campusului central

Miercuri, întâlnire de gradul zero,

Rectorul Universității din Oradea și primarul Florin Birta au discutat, pe teren, despre dezvoltarea urbanistică viitoare a Campusului central

Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, secondat de o echipă formată din profesori de la Arhitectură, s-a întâlnit, în după-amiaza zilei de miercuri, 29 mai 2024, cu primarul Oradiei, Florin Birta, însoțit, la rândul său, de viceprimarul Marcel Dragoș și de specialiști în domeniul edilitar: arhitectul-șef al orașului, Radu Fortiș, respectiv directorul tehnic al municipalității, Sebastian Marchiș.

Întâlnirea a avut loc pe teren, în Campusul Central B al Universității din Oradea, și a avut ca scop dialogul punctual asupra unor aspecte ce țin de arhitectura campusului.
Rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, i-a cerut primarului să-l sprijine în demersurile legate de demolarea unei cazărmi aflată în inima noului campus, clădirea aflată astăzi în ruină. „Ne dorim ca aici să deschidem un adevărat culoar verde, asigurând continuarea zonei verzi din campusul central către o zonă verde care să lege cele două spații exterioare", a precizat rectorul Universității din Oradea. Clădirea, veche de peste o sută de ani, nu a putut fi demolată deoarece, până de curând, a fost considerată monument istoric. „Dacă lucrurile s-au lămurit și cei de la Direcția de Cultură consideră că imobilul nu este unul de patrimoniu, nu văd niciun impediment în a aproba demolarea", a spus edilul Oradiei.
O altă problemă pusă în discuție este legată de inițiativa administrației locale privind lărgirea, la patru benzi de circulație, a străzii Universității. Rectorul, susținut de arhitectul conf. univ. dr. Szabolcs Guttmann, le-au explicat reprezentanților administrației locale că artera de patru benzi ar „rupe" în două campusul. Un trafic și mai intens ar împiedica dezvoltarea viitoare a zonei, pe cele două părți ale străzii. „Este împotriva proiectului Master Plan de dezvoltare a Universității din Oradea", a subliniat prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. La subiect, conf. univ. dr. Szabolcs Guttmann le-a indicat, pe hartă, edililor posibile soluții de deviere a traficului spre Cimitirul municipal. În replică, Florin Birta a afirmat că este necesar „un serios studiu de trafic". Primarul a precizat că ideea lărgirii străzii Universității aparține Poliței Rutiere. „Vom discuta cu ei, să vedem dacă pot devia circulația în altă parte", a promis Florin Birta.
Reprezentanții instituției de învățământ superior și cei ai administrației locale au mai discutat aspecte punctuale legate de fluidizarea circulației și accesibilizarea spațiilor de parcare din zona Universității.
Atât rectorul, prof. univ. dr. Constantin Bungău cât și primarul, Florin Birta, au căzut de acord să continue dialogul început în campus, pentru dezvoltarea urbanistică armonioasă a zonei. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:40 Ora standard a Europei de Est