Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Zilele carierei”, un eveniment care crește o dată cu Universitatea din Oradea

Astăzi, la Universitatea din Oradea

„Zilele carierei”, un eveniment care crește o dată cu Universitatea din Oradea

Evoluția Universității din Oradea este măsurabilă și prin prisma studenților și absolvenților ei care se integrează pe piața muncii. Interesul firmelor locale pentru aceștia este, la rândul său, un indicator de performanță pentru cea mai importantă instituție de învățământ superior a județului Bihor.

Proba certă a afirmațiilor de mai sus este ediția 2024 a „Zilelor carierei". Doar joi, 30 mai 2024, până la prânz, peste 600 de studenți vizitaseră standurile instituțiilor, companiilor și asociațiilor prezente la eveniment. Târgul de joburi a avut anul acesta 16 expozanți, plus alte patru companii ai căror reprezentanți au susținut prelegeri și ateliere, în prima zi a evenimentului.
„Participarea la târgul de carieră oferă studenților posibilitatea de a investiga o gamă variată de opțiuni profesionale și de a-și extinde rețeaua de contacte profesionale, furnizând o perspectivă autentică și actualizată asupra dinamicilor pieței muncii și tendințelor predominante în diverse industrii. Prin organizarea acestor evenimente, universitatea nu doar că își validează relevanța și eficacitatea programelor sale de studii, dar și subliniază angajamentul său față de integrarea efectivă a studenților în sectorul profesional", a declarat psiholog dr. Adriana Borza, directorul Centrului de Consiliere și Servicii privind Cariera (CCSC), organizator al evenimentului.
Președintele Asociației Alumni a Universității din Oradea, coorganizator al evenimentului, conf. univ. dr. Dorin Coita s-a declarat „fericit" de reușita ediției 2024 a „Zilelor carierei". „Noi, cei de la Asociația Alumni, ne-am propus să le facilităm studenților și absolvenților noștri cât mai multe ocazii și oportunități de a se întâlni cu firmele, asociațiile și instituțiile care le pot oferi joburi cât mai bine plătite, complexe și interesante. N-aș vrea să spun că am și reușit, dar, e evident, suntem pe drumul cel bun".
„Am venit aici să adun informații despre posturile vacante de pe piața muncii și internship-uri. Mă gândesc foarte serios ca, anul viitor, să ies din zona mea de confort, să mă angajez sau, cel puțin, să fac câteva stagii de practică, să aplic practic ceea ce învăț la facultate", spune Andreea Buciu, studentă, anul I, la Facultatea de Științe Economice, unul din sutele de studenți prezenți la târgul de joburi.
Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu AJOFM Bihor și este finanțat de CNFIS prin FDI 2024. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:04 Ora standard a Europei de Est