Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lumea e frumoasă cu copiii și „Peace-Barış Manço”

La Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu” din Oradea

Lumea e frumoasă cu copiii și „Peace-Barış Manço”

Proiectul eTwinning The world is beautiful with children and "Peace-Barış Manço"- Lumea e frumoasă cu copiii și „Peace-Barış Manço" este realizat în parteneriat cu șapte școli din Turcia și Grădinița PP2 din Caransebeș.

Prin acest proiect ne-am propus să descoperim valorile unice ale cântecelor lui Barış Manço, împreună cu elevii noştri şi să le punem la suflet. Este vorba despre DRAGOSTE, RESPECT, TOLERANȚĂ, EMPATIE, PACE, COMPASIUNE.
De ce Barış Manço?
Am aflat că este și va rămâne una dintre cele mai populare personalități publice din Turcia mult timp după moartea sa. A fost muzician, cântăreţ, compozitor, actor, producător de televiziune. Barış Manço a compus aproximativ 200 de cântece și este printre cei mai bine vânduți artiști turci până în prezent și câștigătorul celor mai multe premii. Multe dintre melodiile sale au fost traduse în alte limbi, inclusiv engleză, franceză, japoneză, greacă, italiană, bulgară, română, persană, ebraică, urdu, arabă și germană. Prin programul său TV, 7'den 77'ye (De la 7 la 77), Manço a călătorit prin lume și a vizitat multe țări. Acest program educațional cultural și de divertisment de mare succes era destinat copiilor și familiilor.
Scopul demersului nostru este să transmitem copiilor de astăzi frumoasele obiceiuri și tradiții ale unui popor, conduita morală, valorile etice și politețea din cântecele lui Barış Manço, dezvoltându-le capacitatea de a cerceta, de a accepta diferite culturi și de a le arăta respect. Ne propunem să demonstrăm, din perspectiva unui copil, că dragostea și curtoazia/politețea/ prietenia sunt cele mai puternice chei din lume.
Obiectivele proiectului:
-        să prezentăm o mare personalitate precum Barış Manço copiilor de azi, întrucât am fost întristaţi de declinul treptat al valorilor morale şi etice în zilele noastre;
-        să reamintim copiilor, prin cântecele lui Barış Manço, valori frumoase în timp ce ne jucăm, ne distrăm;
-        să audieze cântecele lui  Barış Manço scrise pentru copii;
-        să cânte împreună cu partenerii și să realizeze un videoclip împreună.
Activitățile desfășurate sunt interesante, potrivit vârstei copiilor. Ei participă cu interes, descoperă și învață lucruri noi, își formează deprinderi de lucru cu calculatorul, exersează limba engleză, se amuză, lucrează în echipă, învățând unii de la alții într-un mod atractiv, colaborează și comunică cu elevi din țară și din Turcia.
În cadrul proiectului, elevii, lucrând în echipă, află lucruri interesante despre alte culturi și civilizații, au șansa de a vedea on-line cum arată alte școli din țara parteneră, fac schimb de idei, li se dezvoltă creativitatea. În derularea activităților se utilizează mijloace moderne și sunt completate cunoștințele elevilor de la clasă.
Participând activ și conștient la activitățile proiectului, elevii au posibilitatea de a valoriza cunoștințele și de a-și consolida comportamente frumoase. Impactul este benefic pentru toți, mai ales că a fost prima experiență eTwinning a elevilor clasei pregătitoare D. Am reușit să deprindem experiența învățării la distanță, una atractivă și eficientă prin jocurile propuse (wordwall, Kahoot), dar și prin videoclipul realizat în comun cu partenerii implicați în proiect. Modul în care elevii au reacționat ne-a demonstrat că sunt dornici de a interacționa cu tehnologia digitală.
Lumea este frumoasă cu copiii, așa că trebuie să-i creștem bine și frumos pentru viitor. Dacă insuflăm unui copil onestitate, moralitate, compasiune și empatie putem salva lumea. Dar cum învață un copil?  Care este cel mai eficient mod de a învăța?
             Noutatea evenimentului și proiectului este, așa după cum ținem să subliniem, iar și iară, experiența învățării la distanță, care este una atractivă și eficientă prin joc și distracție, aceasta fiind de durată. Modul în care elevii au reacționat ne-a demonstrat că sunt dornici de a interacționa cu tehnologia digitală. Am lucrat cu toții într-un mediu de colaborare, intercultural.
              La finalul proiectului se aplică chestionare pentru a identifica interesele și nevoile beneficiarilor direcți, gradul de satisfacție în urma activităților desfășurate, a relevanței produselor obținute și a stimulării interesului de participare în viitor la proiecte eTwinning.
             În concluzie, dorim să ne exprimăm bucuria că am avut ocazia să-l cunoaștem pe artistul Barış Manço, care ne-a adus împreună în acest proiect minunat. Și iată că putem afirma: ,,Muzica unește oamenii, șterge orice granițe și dă naștere la bunătate", citându-l pe Farewell Meeting.
Prof. Simona Bunta & Ani Monica și Istvanovicz Carla

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:10:33 Ora standard a Europei de Est