Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Grădina speranțelor” adună liceeni și copii cu nevoi speciale în jurul machetei „Lumea verde”

Asociația „Ex Nobili Officio” și programul „Spații verzi 2009”

Proiectul „Grădina speranțelor” adună liceeni și copii cu nevoi speciale în jurul machetei „Lumea verde”

Luni (13 iulie 2009), o zi obișnuită de muncă la Centrul de Recuperare și Reabilitare pentru Copilul cu Dizabilități (C.R.R.C.D.) din Oradea. Părinții intră cu copiii – unii sunt ținuți de mânuță, alții sunt în scaune cu rotile sau duși pe brațe. Se salută familiar cu personalul centrului considerându-se de-ai casei, pentru că de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic, copiii vin aici la tratament.

 Directorul centrului, doctorul Pavel Oarcea și personalul medical îi întâmpină cu zâmbetul pe buze; în dialogul lor se simte o comunicare aparte, mai mult decât relația obișnuită medic-pacient.
 Un grup de elevi de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (însoțit de profesorii Adriana Luca, Dorina Szatmari și Radu Pîrja) a venit luni la centru pentru o nouă activitate cuprinsă în proiectul „Grǎdina speranțelor”, implementat de Asociația „Ex Nobili Officio” în cadrul programului „Spații verzi 2009” (program lansat de Compania MOL România și Fundația pentru Parteneriat din Miercurea-Ciuc).
 Cele trei cadre didactice (membri ai echipei de proiect) și-au propus să finalizeze macheta „Lumea verde”, dar nu au venit la centru cu mâna goală, au adus jucării (reprezentând animale cunoscute și îndrăgite de copii, păsări), creioane colorate, carioci, foi cu desene conturate, flori în ghivece, donate de asociație și de elevi de la școlile gimnaziale „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, pe care le-au împărțit copiilor aflați în sălile de tratament.
 Pentru lucrul la machetă au folosit măsuțele din holul de la intrare, pe care și-au desfășurat toate materialele. Curând, în jurul grupului de lucru s-au adunat copiii care tocmai și-au terminat tratamentul sau aveau pauză între terapii. Ajutați de doamnele Ana-Maria Luncan (logoped) și Ionela Pleș (pedagog de recuperare), micuții au colorat planșe cu păsări, copaci și alte animale. Bucuroși de vizită, deloc deranjați, liceenii au continuat să lucreze la machetǎ. Lângă ape au apărut tufișuri, copaci ciudat colorați, păsări și flori.
  „Nivelul de cultură îl putem aprecia și după atitudinea pe care o avem față de persoanele cu dizabilități”, spunea doctor Pavel Oarcea care a îmbrățișat  ideea proiectului nostru încă din luna aprilie.
„În urma contactelor cu copiii de la acest centru de recuperare, atitudinea elevilor mei s-a schimbat, au început să prețuiască altfel viața și să fie mai atenți cu persoanele cu nevoi speciale”, recunoștea prof. Adriana Luca, dirigintele liceenilor.
 Activitatea de luni a încheiat seria activitǎților educative incluse pe agenda proiectului, dar proiectul „Grădina speranțelor” continuă cu amenajarea spațiului verde din perimetrul C.R.R.C.D., amplasarea câtorva echipamente de joacă, precum și cu terapii specifice copiilor cu dizabilități. (Dorina S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:26 Ora standard a Europei de Est