Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premii pentru pepiniera de poeți a Bihorului

Muzeul Țării Crișurilor din Oradea

Premii pentru pepiniera de poeți a Bihorului

Concursul județean de poezie „Viața prin ochi de poet", ediția a III-a, organizat de Muzeul Țării Crișurilor din Oradea - Complex Muzeal, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Oradea, și-a desemnat câștigătorii pentru toate secțiunile. Tema concursului din acest an a fost „Mama - centrul universului meu".

Festivitatea de acordare a premiilor pentru secțiunea în limba română a fost găzduită de Muzeul Memorial „Iosif Vulcan" din Oradea, marți, 28 mai 2024. Printre organizatorii acestui concurs se numără Lavinia Ungureanu, muzeograf al Muzeului Țării Crișurilor - Complex Muzeal și responsabil de proiect, prof. Florina Polasec, profesor metodist CCD Bihor, Ioan F. Pop, poet, eseist, publicist, muzeograf, membru al Uniunii Scriitorilor din România. „Organizatorii mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă desfășurarea acestei activități atât de complexe, pline de emoție. În mod deosebit le mulțumim elevilor care și-au încercat condeiul și au avut curajul să își trimită poeziile juriului, cadrelor didactice coordonatoare, unităților de învățământ preuniversitar implicate în acest proiect. Nu în ultimul rând, mulțumim juriului pentru sarcina deloc ușoară pe care și-a asumat-o, aceea de a selecta cele mai bune creații literare din totalul de peste 450 de poezii trimise de elevii din Bihor" - a ținut să precizeze Lavinia Ungureanu, muzeograf al Muzeului Țării Crișurilor din Oradea.
La secțiunea de creație lirică în limba română s-au remarcat elevii din ciclul primar: Premiul I - Toderaș Timea, cu poezia „Mama", de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Uileacu de Beiuș; Premiul II - Ardelean Tudor, cu poezia „8 Martie", de la Liceul „Don Orione" din Oradea; Premiul III - Rév Alexandra Ioana, cu poezia „Iubire oarbă", de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd; Mențiune - Morar Carina, cu poezia „Mama", Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" din Oradea.
La ciclul gimnazial au fost premiați elevii: Premiul I - Avram Nicolae Ciprian, cu poezia „Înger bun", de la Școala Gimnazială Nr.1 din Nucet; Premiul II - Laslău Ionuț Bogdan, cu poezia „Mama mea, centrul universului meu", de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea; Premiul III - Ciordaș Luca, cu poezia „Mama-mi citește", de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Sântandrei; Mențiune - Rév Diana Maria, cu poezia „Mama mea", de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd.
La ciclul liceal au fost premiați elevii: Premiul I - Petrache Andrei Ovidiu (clasat pentru al doilea an consecutiv pe Locul I), cu poezia „Înțelepciunea Mamei", de la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta (profesor de Limba română - Roxana Ilieș); Premiul II - Sime Casian, cu poezia „Când i-aș auzi iar glasul", de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" din Oradea; Premiul III - Fritea Miruna Ioana Natalia, cu poezia „Rădăcina vieții mele", de la Liceul Tehnologic „Horea" din Marghita; Mențiune - Ștean Andrei, cu poezia „Din suflet ...mama", de la Liceul Tehnic „Traian Vuia" din Oradea.
Câștigătorii „Premiului I" la Concursul județean de poezie „Viața prin ochi de poet", ediția a III-a, secțiunea în limba engleză sunt: Zgîrd Eliza Rebeca, cu poezia „An ode to you, Mother", de la Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Oradea; Rain Sonia Maria, cu poezia „The sun of my heart", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea; Tivadar Sofia Carina, cu poezia „Mother's Love", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea. Premiul II a fost acordat creațiilor lirice semnate de Negruț Rareș Vasile, cu poezia „The war of myself", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea; Rév Diana Maria, cu poezia „My mother", de la Liceul Teoretic „Constantin Șerban" din Aleșd; Culici Maria, cu poezia „The Most Precious Gift", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea. Premiul III a fost acordat elevelor Bireș Daria, pentru poezia „My mom, my universe", de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea și Susan Patrisia Antonia, pentru poezia „My special one", de la Liceul Tehnologic „Horea" din Marghita. La secțiunea de poezie în limba engleză au fost premiate cu „Mențiune" elevele Popa Maya-Carla, cu poezia „Mom", de la Școala Gimnazială Nr.11 din Oradea și Sidea Andrada Florentina, cu poezia „Mother, my Universe", de la Colegiul Național „Iosif Vulcan" din Oradea.
Câștigătorii Concursului județean de poezie „Viața prin ochi de poet", ediția a III-a, secțiunea în limba maghiară sunt cu toții elevi la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre" din Oradea: Premiul I - Nagy Léda, cu poezia „Egy biztos, anya a mindenem"; Premiul II - Béres Keán, cu poezia „Ayával az élet"; Premiul III - Bruncsák Nóra, cu poezia „Anya - a világ közepe". Felicitări tuturor participanților, organizatorilor, premianților și profesorilor coordonatori!
Andrei Ovidiu Petrache, felicitări și mulțumiri! (OviDan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:32 Ora standard a Europei de Est