Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ERASMUS + Experiență, educație și cultură în LEGIONOWO, POLONIA

Mobilitate proiect la Colegiul Național ,,Octavian Goga” Marghita

ERASMUS + Experiență, educație și cultură în LEGIONOWO, POLONIA

Prima mobilitate a proiectului de ACREDITARE ERASMUS+ EDUCAȚIE ȘCOLARĂ cu număr de referință: KA120-SCH-DA3960B2, desfășurată în luna aprilie 2024, ne-a oferit una dintre cele mai frumoase experiențe din viața noastră. Grupul care s-a deplasat la Legionowo, Polonia, a fost format din: prof. Cozma Elisabeta, prof. Voicu Tatiana, prof. Coraș Zenovia și prof. Vlaicu Meda.

Participarea la mobilitatea de tip job shadowing ne-a dăruit bucuria de a cunoaște și interacționa cu oameni minunați într-un mediu cultural și educațional diferit, plăcerea de a afla mai multe despre țara gazdă și, mai mult de atât, marea șansă de a ne îmbunătăți cunoștințele prin compararea sistemului educațional românesc cu cel polonez.
Gazda noastră a fost școala ZESPOL-SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY nr. 2 din orașul Legionowo, un oraș frumos, pitoresc, curat, plin de spații verzi atent îngrijite, aflat la o mică distanță de capitala Varșovia, o metropolă deosebită, un Phoenix care a renăscut din cenușa războiului.
Conducerea, cadrele didactice și ceilalți angajați ai școlii gazdă ne-au primit cu multă căldură și au făcut tot posibilul să ne ofere o experiență de neuitat. Am întâlnit acolo niște oameni deosebiți care au avut grijă în permanență de bunăstarea noastră și ne-au făcut să ne simțim privilegiate și răsfățate de-a dreptul.
Obiectivul deplasării noastre a fost însușirea unor metode si tehnici creative de predare-învățare pentru promovarea educației incluzive. Astfel, timp de cinci zile, am asistat și uneori am participat activ la lecții și activități organizate la clase unde învață copii cu cerințe educaționale speciale sau proveniți din medii defavorizate.
Am fost de asemenea invitate să participăm și la o ședință cu părinții unde elevii clasei a V-a au pregătit și un mic moment artistic, punând în scenă o poezie cunoscută din literatura poloneză, poezie menită să cultive spiritul de echipă și empatia.
Am avut totodată privilegiul de a vizita Primăria orașului Legionowo și de a fi primiți de domnul primar și de domnul viceprimar, cu care am avut discuții legate de problemele actuale din sistemul de învățământ și de modul în care conducerea orașului sprijină educația. Am fost extrem de impresionate când ni s-a adus la cunoștință faptul că jumătate din bugetul de cheltuieli al primăriei este direcționat către școlile din oraș. La școala noastră gazdă învață aproximativ 60 de elevi cu cerințe educaționale speciale, iar pentru sprijinirea acestor elevi au fost angajați 40 de profesori de sprijin. Este exemplul perfect de strânsă colaborare între școli și conducerea orașului.
Suntem extrem de recunoscătoare pentru șansa de a participa la acest proiect, pentru ocazia de a experimenta toate acele trăiri, pentru oamenii minunați care au avut grijă de noi în Legionowo, care ne-au devenit prieteni apropiați și ne-au făcut să ne simțim ca în familie și sperăm să mai avem prilejul de a repeta această experiență cât mai curând.
Prof. Meda Vlaicu
Prof. Elisabeta Cozma
Prof. Tatiana Voicu
Prof. Zenovia Coraș
Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:45:55 Ora standard a Europei de Est