Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,C. T. „M. Viteazul” a participat din nou la „Ecoprovocarea”

În cadrul campaniei „Luna curățeniei în Bihor”

,,C. T. „M. Viteazul” a participat din nou la „Ecoprovocarea”

Elevi ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" au participat și în acest an la activitățile din cadrul Concursului „Ecoprovocarea" care se desfășoară în perioada 1 - 31 mai 2024, în cadrul campaniei „Luna curățeniei în Bihor", organizat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect Group, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Concursul contribuie la creșterea interesului elevilor pentru protejarea mediului înconjurător, pentru colectarea separată a deșeurilor și pentru activitățile sportive. Concursul a avut mai multe etape la care elevii au participat cu plăcere.
În primul rând s-a organizat o probă de ștafetă, cu grupe de câte patru elevi, iar în locul ,,bastonului" de la ștafetă a fost o sticlă de plastic (0,5 l) sau o bucată de hârtie transmise de la un elev la altul, iar la final, al 4-lea membru al echipei a aruncat deșeul (plastic sau hârtie) într-unul din cei doi saci pregătiți la final (galben pentru plastic și albastru pentru hârtie). Câștigătorii probei de ștafetă au fost elevii Țibuleac Lucas- 9A, Herczegh Patrik- 9H, Graur Denisa- 9E, Hadadi Maria- 9E.
O altă etapă a fost acțiunea de igienizare în cadrul căreia deșeurile au fost colectate selectiv, pe fracții. Aceasta s-a desfășurat joi, 23. 05. 2024 pe malul stâng al Crișului Repede, în zona apropiată școlii noastre. Elevii au adunat gunoaie atât din zona promenadei cât și de pe malul râului, contribuind atât la ecologizarea zonei cât și la protejarea mediului natural și a biodiversității din acea arie.
O etapă atractivă a concursului este adoptarea unei zone pentru protejare și studiere: elevii noștri, împreună cu profesorii coordonatori și-au propus să adopte malul stâng al Crișului Repede, între Podul Decebal și Podul Carul I, pe care o vor îngriji și o vor studia.
În final elevii participanți au completat o fișă de evaluare a cunoștințelor legate de colectarea selectivă a deșeurilor, dovedind că activitățile la care au participat și-au atins scopul: creșterea interesului elevilor pentru protejarea mediului înconjurător și pentru colectarea separată a deșeurilor.
Profesori coordonatori
 Tripe Carmen & Mada Andreea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:54 Ora standard a Europei de Est