Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Expozitia foto-documentară „Vocile Zidului. Dacii și Zidul lui Hadrian” a ajuns la Londra

Expoziția este deschisă în perioada 22-31 mai

Expozitia foto-documentară „Vocile Zidului. Dacii și Zidul lui Hadrian” a ajuns la Londra

În urma succesului de care s-a bucurat în luna martie la Carlisle, unde a putut fi admirată în catedrala orașului, apoi, în perioada 8 - 17 mai la Consulatul României la Manchester, expozitia foto-documentară ,,Voices from the Wall. Dacians and Romanians in Britain" / „Vocile Zidului. Dacii și Zidul lui Hadrian" a ajuns la Londra.

Expoziția este organizată de Institutul Cultural Roman de la Londra și are la baza conceptul istoricului și scriitoarei britanice Bronwen Riley, care este și curator. Expoziția, deschisă în perioada 22-31 mai, este însoțită de un program de conferințe și intervenții de natură istorică, care au în prim plan contribuția soldaților auxiliari geto-daci, care au ajutat la construcția și apărarea Zidului lui Hadrian. Prezentată în format 3D, expoziția ilustrează, metaforic, construcția și apărarea Zidului lui Hadrian de către daci în contextul numeroasei comunități de români care locuiesc și lucrează în Regatul Unit.  
Vernisajul expoziției a avut loc pe 22 mai, la sediul Institutului Cultural Român de la Londra, fiind însoțită de proiecția filmului documentar dedicat acestui proiect. Ȋn cadrul evenimentului au vorbit Bronwen Riley, Tony Wilmott - arheolog principal la Historic England, cel care a condus o serie de săpături la Zidul lui Hadrian, istoricul Cristina Păiușan Nuică - cercetătoare la Muzeul Național de Istorie a României și scriitoarea Ioana Morpurgo, care, alături de Tony Wilmott, a derulat  un proiect de „scriere creativă" pentru comunitățile de români din nordul Angliei. Evenimentul a fost deschis de Aura Woodward, directorul ICR Londra.
Marea Britanie găzduiește la acest moment peste un milion de români, iar expozițiile de la Carlisle, Manchester şi Londra au menirea de a celebra istoria comună a celor două popoare. Proiectul a beneficiat de o finanțare generoasă din partea unor instituții precum Arts Council England și Heritage Lottery Fund.
Expoziția evocă, într-o modalitate convingătoare, contribuția strămoșilor noştri la construcția și apărarea Zidului lui Hadrian, emblematic monument britanic. Este o poveste despre simetrie și conexiuni între oameni și țări. Prin intermediul recuperării istoriei milenare comune și prezentarea acesteia în contextul comunității românilor care trăiește acum în Marea Britanie dovedim că există o moștenire tangibilă, care întărește și mai mult legătura noastră istorică. (Aura Woodward - director al ICR Londra).
Institutul Cultural Român de la Londra s-a alăturat, încă de anul trecut, istoricului, autoarei și cercetătoarei Bronwen Riley care a dezvoltat și derulat un program de conștientizare a prezenței dacilor pe teritoriul Marii Britanii în rândul publicului larg și a numeroasei comunități de români din nordul Angliei din zonele Manchester, Liverpool și Carlisle. Acum aproape două mii de ani, pe vremea când Dacia și Britania făceau ambele parte din Imperiul Roman, „Cohors I Aelia Dacorum", cohortă romană formată din geto-daci, a fost trimisă în Britania pentru a contribui la construcția și apărarea Zidului lui Hadrian, fortificație aflată în nordul Angliei.
Bronwen Riley este scriitoare și istoric britanic, veche prietenă a României. A locuit o vreme alături de localnicii din îndepărtatele sate ale Apusenilor, studiind tradiții şi obiceiuri locale. Este absolventă de studii clasice la Universitatea Oxford şi s-a specializat în arta post-bizantină din România la prestigiosul Institut Courtauld din Londra. A colaborat cu o serie de reviste şi ziare britanice și a fost, pentru mulți ani, editor al ghidurilor publicate de English Heritage. Este autoarea lucrării Journey to Britannia AD 130. From the Heart of Rome to Hadrian's Wall, unde vorbește pe larg despre contribuția cohortei dacice la construcția Zidului lui Hadrian.
Raluca Moisan

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:55:16 Ora standard a Europei de Est