Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șase tineri orădeni au jucat ,,Romeo și Julieta” în limba română, la Torino

Lingue in scena, un spectacol în mai multe limbi

Șase tineri orădeni au jucat ,,Romeo și Julieta” în limba română, la Torino

LINGUE IN SCENA este un proiect al Primăriei Torino, inițiat în 2001. De atunci, mai mult de 12.000 de tineri din diferite țări europene au venit la Torino pentru a juca, în limba maternă, peste 250 de piese.

Lingue in scena presupune un spectacol în mai multe limbi, jucat de tineri actori amatori din țările participante la proiect. Ideea este ca actorii să-și spună replicile în limba maternă, punându-le într-o nouă structură pentru a recrea piese clasice. Astfel, muzica, dansul și cuvintele din diverse limbi s-au amestecat pentru a arăta încă o dată că arta ne poate aduce împreună.
Anul acesta, în perioada 12-17 mai, pentru prima dată, România a fost reprezentată de șase tineri de la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul Oradea (Borza Carina, Ierina Alexandra - coregrafie, Vaida Robert - Signor Capulet și Vișoiu Patrik- Benvoglio), Colegiul Național Emanuil Gojdu Oradea (Popa Catinca - Julieta) și Liceul Baptist Emanuel Oradea (Mela Mihnea - coregrafie). Aceștia au jucat alături de tineri din Franța, Grecia, Irlanda, Italia și Spania.
Deși sunt la prima experiență de acest gen, cei șase elevi din România au impresionat prin dăruire și seriozitate. Timp de o săptămână au lucrat câte 6-7 ore pe zi (coregrafie, actorie), pentru a pune în scenă piesa lui Shakespeare, Romeo și Julieta,  sub îndrumarea regizorului Marco Alotto. A fost o experiență extrem de densă, în urma căreia elevii nu și-au descoperit doar noi pasiuni, ci și-au dezvoltat abilități esențiale pentru viitorul lor precum reziliența, controlul emoțiilor, expresivitatea, comunicarea para-verbală și nonverbală. Dincolo de toate acestea, au înțeles cât de importantă este disciplina și determinarea pentru orice demers.
Spectacolul în sine a fost fascinant, atât pentru ei cât și pentru public, fiind o montare într-o viziune modernă, îmbinând muzica, dansul și interpretarea scenică. A fost o adevărată magie! Niște copii neinițiați în arta teatrală au reușit într-o săptămână să pună în scenă un spectacol de înaltă calitate.
Altfel voi privi de acum încolo fiecare scenă dintr-un spectacol. Acum când știu câtă muncă e în spatele fiecărui detaliu, a spus Patrik.
Lumea e o scenă. Ce am făcut noi aici e valabil și în viață. Succesul vine numai din muncă asiduă, disciplină și talent. Când crezi că nu mai poți, mai poți un pic! (Catinca)
Fotografiile sunt grăitoare, în acest sens.
La final se cuvine să mulțumim: organizatorilor, Primăria Torino (prin domnul Alessandro Campanella) - pentru invitație și oportunitate, Consulatului României la Torino, în special domnului Consul general dr. Cosmin Dumitrescu pentru susținere, Asociației Aripi de lumină Torino, care ne-au fost alături în fiecare zi (aici avem mulțumiri speciale pentru Ileana și Ionela, două doamne extraordinare) și facilitatorului fără de care nu am fi ajuns acolo, Asociația Pro-Timer Oradea (prin președinte Delia Mela).
Profesor coordonator Popa Alice

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:11 Ora standard a Europei de Est