Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Două Renașteri, trei-patru duble revoluții..., de Gheorghe Păun

Revista de cultură ,,Curtea de la Argeș” pe luna iunie

Două Renașteri, trei-patru duble revoluții..., de Gheorghe Păun

,,Un argument creaționist sună cam așa: dacă, într-o pădure, zărești pe jos o piatră, nu te miri cum a ajuns acolo, dar dacă dai peste un ceas, este clar că el nu e un obiect rezultat dintr-o evoluție naturală, ci este creat. Cam așa mă uit eu uneori la „potrivirile" din istorie, chiar dacă bine știu că există și întâmplare, ciclicitate și alte legități și, peste toate, stăruința omului de a vedea coincidențe și de a le da înțeles.

Mă uit, de pildă, în istoria ultimelor secole și mi se pare mirabilă seria de revoluții propriu-zise (Franceză - 1789, cea de la 1848, Bolșevică - 1917, cea pe care o trăim acum, progresist-neomarxistă sau cum se va numi ea, marcată semnificativ de anul 1989), pusă în paralel cu seria celor patru revoluții industriale (prima, asimilată cu motorul cu abur - final de secol XVIII, a doua, corespunzătoare motorului cu ardere internă și electricității, simbolizată de banda de montaj a lui Henry Ford - cumpăna dintre secolele XIX și XX, a treia, pe la mijlocul secolului XX, bazată pe calculator, automatizare, energie nucleară, și cea în care se zice că am intrat de vreo două decenii, adusă de internet, inteligența artificială și cele înrudite cu acestea). Revoluția (considerată și a națiunilor) de la 1848 este ceva mai netipică printre celelalte revoluții social-politice - măcar prin faptul că nu a plecat de la obiectivul de a face tabula rasa din „orânduirea" dinainte și nu a pus în mișcare plutoane de execuție folosind ghilotine- gloanțe-acuze-mass-media pentru a extermina o „clasă veche" în numele unei dreptăți auto-asumate de o „clasă nouă", cea cu arma/microfonul în mână. La fel, o consider atipică pe cea de a treia revoluție industrială, care este continuată direct în cea de a patra, le-aș număra împreună (de aceea am pus nehotărâtul „trei-patru" în titlu). În ambele este vorba despre digitalizare, nimic mai mult, nimic mai puțin, doar că pe trepte diferite de perfecționare a calculatoarelor și rețelelor și a științei folosirii lor (spre capabilități numite, ușor abuziv, „de învățare", ducând la „inteligență artificială").
Mai departe, lecturați la adresa cunoscută: www.curteadelaarges.ro
Editorialul domnului redactor-șef Gheorghe Păun este o introducere în problematica mereu actuală a vremurilor trăite sau netrăite, dar și un îndemn la meditare, la a deschide ochii mari și a lua atitudine, dacă se poate, fie și numai în scris!
Ce mai putem lectura, de pe acum, în revista lunii iunie:  Horia Bădescu: „Oile gândirii"; Mihai Sporiş: Academia de sub Pământ; Mihai Neagu Basarab: Duşmanii lui Mircea Eliade; Florin Radu Pintea: Prostia artificială; Theodor Codreanu: Pamfil Şeicaru: Între camarilă şi Dotla asiatică; Tudor Nedelcea: Românii de lângă noi (din Ucraina şi Basarabia); Raia Rogac: De vorbă cu Olga Romaniuk; Dan D. Farcaş: Amintiri cu Grigore C. Moisil; Valeriu Butulescu: Alex, îngerul meu călăuzitor...
Dar și multe alte articole.
Vă mulțumim și pentru acest număr de revistă, distinse domnule academician Gheorghe Păun!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 10:38:32 Ora standard a Europei de Est