Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneriat de cooperare în cadrul programului Erasmus+ pentru Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei

Partener într-un proiect KA220

Parteneriat de cooperare în cadrul programului Erasmus+ pentru Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei

Parteneriatele de cooperare din cadrul programului Erasmus+ oferă organizaţiilor beneficiare oportunitatea de a-şi îmbunătăţi relevanța și calitatea activităților, de a-şi dezvolta și consolida rețelele de parteneri, de a-și spori capacitatea de a opera în comun la nivel transnațional, prin stimularea internaționalizării activităților lor și prin schimburi sau elaborarea de noi practici și metode, precum și prin partajarea și confruntarea ideilor.

            Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei este partener într-un astfel de proiect KA220, intitulat „Gamification is the tool for new learningˮ, coordonat de Gymnazium Havlickuv Brod - Cehia. Parteneri în acest proiect mai sunt: una dintre cele mai mari universităţi din Grecia - International Hellenic University şi două centre de formare, unul din Turcia - Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği, şi unul din Olanda - Global Education Center B.V., Amsterdam.
            Acest proiect îşi propune să creeze un program de formare virtual, bazat pe nevoile partenerilor, care să promoveze învățarea digitală și bazată pe joc. Una dintre activităţile proiectului a fost un curs de învăţare - predare - formare pentru profesori (LTTA), găzduit de partenerul olandez - Global Education Center B.V., în Amsterdam, unde participanţii au discutat repere teoretice şi practice legate de predarea în format hibrid şi şi-au dezvoltat competenţe de utilizare a gamificării în predare şi evaluare.
            Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği, Turcia, a găzduit una dintre întâlnirile transnaționale ale proiectului, în perioada 18 - 19 aprilie, 2024, la Istanbul. Întâlnirea, cu tema Digital game-based teaching in the new normal, s-a concentrat pe dezvoltarea de instrumente și conținuturi educaționale digitale, găzduite de o platformă online pe care o vor putea folosi profesorii interesați să experimenteze și să integreze în activitățile de la clasă elemente de gamificare. Profesorii şi specialiştii în educaţie din instituţiile partenere vor crea conţinut educaţional, care apoi va fi pus la dispoziţia publicului, pe platforma dezvoltată de partenerii de la International Hellenic University. Unele dintre rezultatele proiectului sunt deja publicate pe platformă și pot fi consultate de persoanele interesate.
            Gruie Ioan Adrian, director: „Proiectul în care suntem implicaţi este unul foarte amplu, avem parteneri cu expertiză şi experienţă în mai multe domenii educaţionale. Ne dorim ca prin activităţile şi rezultatele acestui proiect să creăm sinergii între diferitele părți interesate, adică școli,  profesori, elevi, părinţi, autorități educaționale și factori de decizie, atât la nivel regional, cât și național şi internaţional, prin implicarea acestor părți interesate. Ca instituţie de învăţământ, suntem dispuşi să participăm la procesul de digitalizare a educaţiei, iar acest proiect ne oferă nu doar acces la metode practice și reurse digitale testate deja de către partenerii noştri cu mai multă experienţă, dar şi oportunitatea de a crea noi resurse care să se plieze pe specificul elevilor noştriˮ.
Prof. Diana Panda

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:17:36 Ora standard a Europei de Est