Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seminarul „Competența profesională, de la deziderat la realitate”

Marți, la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea, s-a desfășurat

Seminarul „Competența profesională, de la deziderat la realitate”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea a organizat marți, 14 mai 2024 la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller" Oradea seminarul cu tema „Competența profesională - de la deziderat la realitate".

Activitatea s-a adresat elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în Investigarea și dezbaterea procesului de transformare a idealurilor și așteptărilor legate de competențele profesionale în realități tangibile. Seminarul a făcut parte din Proiectul „Clubul prietenilor TopFormalis", ediția a VIII-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. La activitate au participat aproximativ 25 de  persoane din Oradea și județul Bihor, acestea având posibilitatea să facă un valoros schimb de experiență cu formatorii - prof.psih.drd. Alin Crețu (Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, structura CSEI Nr. 1 Tileagd) și prof.psih.drd. Crina Crețu (Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor).
Pe parcursul seminarului, explicațiile oferite de către cei doi formatori au fost complexe și precise, evidențiind o abordare riguroasă a subiectului competenței profesionale. Moderatorii au utilizat date și rezultate provenite din diverse categorii de cercetări pentru a susține discuțiile. Printre sursele principale de informație s-au numărat Eurostat, Institutul Național de Statistică și Ministerul Educației, acestea oferind un cadru bine fundamentat pentru analizarea competenței profesionale în context european și național. Profesorii participanți s-au arătat extrem de entuziasmați, angajându-se activ în dezbateri și schimburi de idei. Aceștia au avut ocazia să exploreze în profunzime diferitele aspecte ale competenței profesionale, de la dezvoltarea teoretică la aplicarea practică în mediul educațional. Un moment deosebit al workshop-ului a fost ședința de psihoterapie în direct, care a oferit o demonstrație practică a tehnicilor și abordărilor discutate. Această sesiune a fost foarte apreciată de participanți, oferindu-le o perspectivă concretă asupra modului în care competențele profesionale pot fi dezvoltate și aplicate în practică.
 La finalul întâlnirii, toți participanții și-au exprimat încântarea de a fi contribuit la realizarea unui asemenea eveniment de ținută academică și au promis că vor aplica cele învățate în activitatea curentă cu elevii lor. În concluzie, evenimentul a fost un succes, reușind să îmbine în mod eficient teoria cu practica și să inspire profesorii să continue să își dezvolte competențele profesionale.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:32 Ora standard a Europei de Est