Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ceremonia de deschidere a „Săptămânii științifice”

Universitatea din Oradea

Ceremonia de deschidere a „Săptămânii științifice”

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit vineri, 10 mai 2024, ceremonia de deschidere a celei de a XXXIV-a ediții a evenimentului anual intitulat „Săptămâna științifică".

Pe parcursul acestui eveniment, 44 de cadre didactice ale Universității din Oradea, care au obținut abilitarea de a conduce lucrări de doctorat în anii 2023 și 2024, au primit Premiul de excelență în Cercetarea Științifică, din partea conducerii instituției academice. Alături de laureați, la eveniment au fost prezenți decani, șefi de departamente, conducătorii de doctorat și cei ai centrelor de cercetare ale Universității din Oradea.
În deschiderea evenimentului a vorbit rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău. El a subliniat că „Săptămâna științifică" debutează, în mod tradițional în luna mai, atunci când, în anul 1990, instituția de învățământ superior trecea, de la statutul de institut pentru subingineri, la acela de universitate. „Sunt, iată, treizeci și patru de ani de când Universitatea din Oradea organizează «Săptămâna științifică». În tot acest timp, numărul evenimentelor științifice a tot crescut. În 2024, sunt peste 130 de asemenea manifestări. Este evident că ele nu puteau să aibă loc în numai o săptămână, se întind pe tot parcursul anului. Dar am decis să păstrăm denumirea «Săptămâna științifică», pentru a marca momentul de debut al acestei serii de manifestări și momentul de bilanț al muncii dumneavoastră", a explicat rectorul Universității din Oradea.
Prezent la eveniment, conf. univ. dr. Aurel Căuș, președintele Senatului Universității din Oradea, s-a declarat „copleșit" de faptul că vede în aulă „crema universității", de „admirativă invidie față de colegii care au demonstrat că pot atinge excelența în cercetare" și, mai ales, „onorat" să facă parte din „echipa care a dus Universitatea din Oradea înainte".
Prof. univ. dr. Sanda Filip, prorectorul responsabil cu Managementul Cercetării și Calității, a afirmat că „Universitatea din Oradea este angajată în promovarea cercetării de înaltă calitate, de excelență, jucând un rol vital în dezvoltarea locală, regională și națională". Prorectorul universității orădene a făcut o exhaustivă trecere în revistă a ceea ce înseamnă cercetarea de nivel academic în instituția pe care o reprezintă. Printre alte date, prof. univ. dr. Sanda Filip a arătat că Universitatea din Oradea are 23 de centre de cercetare și două centre de transfer tehnologic. În 2022, peste 500 de lucrări, aparținând universitarilor orădeni, au fost indexate în baza de date internațională „Web of Science", numărul citărilor fiind de peste 700. Investițiile în Parcul Științific și Tehnologic și în Centrul de Transfer Tehnologic - Smart Industries se ridică la peste 13 milioane de euro. Iar veniturile realizate din cercetare au depășit, în anul 2023, patru milioane de lei.
„Este foarte important să înțelegem că nu putem face cercetare fără bugete", a spus, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, la începutul discursului său despre finanțarea acestui domeniu. Rectorul Universității din Oradea a subliniat că recent publicatul clasament al universităților românești, realizat de Ministerul Educației, plasează Universitatea din Oradea pe poziția a 13-a, cu un pas mai aproape de top decât anul trecut. „Am avansat în acest clasament. Vă rog să observați că, după centrele universitare mari: Cluj, București, Timișoara, Iași și Brașov, vine Oradea. Suntem pe o poziție onorabilă, ținând cont și de faptul că doar 30 de universități românești au fost indexate. Am crescut. Se vede clar că avem o politică orientată spre dezvoltare, un management bun. Creștem, dar cresc și ceilalți. Trebuie să menținem acest loc și acest trend. Nu putem face asta decât prin dumneavoastră", a mai spus prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
„Ca niciodată până acum, în răstimp de un an calendaristic, 44 de colegi au primit calitatea de conducători de doctorat", a observat rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, la deschiderea festivității. Domeniile în care aceștia și-au obținut abilitarea sunt: Geografie, Știința Sportului și Educației Fizice, Inginerie Energetică, Inginerie Electrică, Inginerie Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, Istorie, Științe Politice, Informatică, Medicină, Medicină Dentară, Farmacie, Economie, Administrarea Afacerilor, Finanțe și Științele Educației. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:42:11 Ora standard a Europei de Est