Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Caravana reciclării creative la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta participă la acest proiect cu două echipe

Caravana reciclării creative la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

,,Mediul nu este doar floarea, pomul și râul. Este comunitatea în care cresc copiii noștri, este grija față de cel de lângă noi, este felul în care oferim ceva înapoi locului în care creștem și ne dezvoltăm."- Oscar Downstream- sponsor proiect Caravana reciclării creative.

Organizatorul proiectului este Asociația PlaYouth. Proiectul Caravana reciclării creative are ca scop creșterea conștientizării și a gradului de educare privind importanța colectării selective a deșeurilor și a reciclării creative în cadrul școlilor participante și al comunității. Proiectul se desfăşoară în județele Arad, Bihor, Bistrita Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timis în unitățile de învăţământ preşcolar, şcolar şi liceal, înscrise în Program.
            Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta participă la acest proiect cu două echipe formate din profesori în învățământul primar. Echipa 1 este formată din prof. Zubașcu Mădălina, Ilie Adela Sofia, Mateuț Melania, Buștea Bianca, Fusu Gabriela, iar echipa 2 este alcătuită din prof. Sava Florina, Vaida Raluca, Iga Sanda, Toma Daniela, Zbârcea Laura.
Obiectivele proiectului sunt:
Să învățăm despre sustenabilitate, consumul rațional și despre colectarea selectivă - prin activități experiențiale și exerciții practice.
Să descoperim ce beneficii putem aduce mediului și ecosistemului și cum putem economisi bani - prin transformarea cunoștințelor dobândite într-un hobby.
Să stimulăm creativitatea, lucrul în echipă, inițiativa și bucuria de a realiza prin propriile forțe obiecte sau sisteme utile și folositoare.
Cadrele didactice au contribuit la amenajarea a cinci zone de reciclare și recreere: zona de Colectare selectivă, zona de Păsări fericite, zona de Lecturi inspirate, zona Grădina minunată, zona Reciclate și-napoi la lume date. Aceste zone vor fi supuse la vot (juriu și aprecieri publice) iar patru din cele 80 de instituții de învățământ vor fi premiate.
,,Caravana reciclării creative" este o inițiativă care a reușit să transforme materialele aruncate în frumoase opere de artă, prezentând în același timp potențialul imens de creativitate. De asemenea, părinții s-au arătat interesați de acest demers și încântați să ne ajute să dăm naștere unor zone frumoase în curtea școlii, de care ne vom bucura cu toții pe termen lung. Un sprijin extraordinar am primit din partea doamnei directoare prof. Galea Florentina prin finanțarea unor materiale necesare derulării proiectului, dar și întregul colectiv al personalului auxiliar a fost alături de noi, datorită domnului administrator Ilieș Ciprian.
Încheierea proiectului va avea loc vineri, 10.05.2024, prin expoziția ,,Reciclate și-napoi la lume date", realizată de elevii claselor participante și prezentarea publică a tuturor zonelor creative, în curtea Colegiului Național ,,Teodor Neș" Salonta.
Prof. Zbârcea Laura

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:37:58 Ora standard a Europei de Est