Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Performanțe meritorii la Olimpiada națională de științe socio-umane

La Baia Mare, Bihorul a fost reprezentat de elevi de la patru colegii naționale

Performanțe meritorii la Olimpiada națională de științe socio-umane

Rezultatele remarcabile obținute de lotul județului Bihor la Olimpiada națională de științe socio-umane (ONȘSU) desfășurată anul acesta, în perioada 27 aprilie - 1 mai, la Baia Mare (Maramureș), dovedește, încă o dată, valoarea catedrelor de Educație socială, filosofie, psihologie, logică, argumentare și comunicare, coordonate de inspectorul de specialitate, prof. Mihaela Biriș din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor (ISJ).

Județul nostru a fost reprezentat la nivel național de elevi din Oradea - de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", Colegiul Național „Onisifor Ghibu" și Colegiul Național „Mihai Eminescu", iar, pentru al doilea an consecutiv, un elev de la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a participat cu rezultate deosebite la această olimpiadă națională.
Notele obținute la această competiție școlară națională au plasat județul Bihor de două ori pe podiumul laureaților, iar media generală a lotului de elevi-olimpici (8,30) confirmă valoarea de top a școlii bihorene de Științe socio-umane.
Coordonat la Baia Mare de prof. Slava Caramete (catedra de psihologie a Colegiului Național „Teodor Neș" Salonta), lotul județului Bihor pentru Olimpiada națională de științe socio-umane 2024 a fost format din elevii: Crăciun-Pelle Cedrin și Leucuța Lucas (secțiunea Educație socială) - 9,50 (premiul III), Băcilă Marcu (secțiunea Filosofie) - 8,80 (mențiune), Petrache Andrei Ovidiu (secțiunea Psihologie) - 8,50, Pop Maia (secțiunea Filosofie) - 8,05, Haș Ioana (secțiunea Filosofie) - 8,00 și Popa Natalia (secțiunea Logică, argumentare și comunicare) - 7,00.
Potrivit presei din Baia Mare, „Etapa naţională a Olimpiadei de științe socio-umane 2024 a adunat laolaltă 375 de elevi din București și din toate județele țării".
La acest eveniment, au participat, alături de profesorii coordonatori ai loturilor județene, prof. univ. dr. psih. Daniel David - rectorul Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, prof. univ. dr. Petru Bejan - directorul Departamentului de Filosofie din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice a Universității „Al. I. Cuza" din Iași, prof. Eugen Stoica - director de specialitate în Ministerul Educației, prof. Pop Mihai Cosmin - inspector școlar general al ISJ Maramureș, prof. dr. Filip Dan Andrei, prof. Muntean Ioan și prof. Hitter Annamaria - inspectori școlari adjuncți, prof. Voinaghi Marius Cornel - inspector școlar, prof. dr. Teodor Ardelean - directorul Bibliotecii Județene „Petre Dulfu" din Baia Mare, Doru-Ioan Dăncuș - viceprimar cu atribuții de primar al municipiului Baia Mare, Doru-Alexandru Lazăr - vicepreședintele Consiliului Județean Maramureș.
Slava Caramete, profesor-coordonator al lotului județean la Olimpiada națională de științe socio-umane 2024, a apreciat în mod deosebit efortul și rezultatele meritorii ale elevilor-olimpici bihoreni.
Profesoară a elevului Andrei Ovidiu Petrache la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta, Slava Caramete a ținut să precizeze: „La faza județeană a Olimpiadei de științe socio-umane, remarcabilul nostru elev Andrei-Ovidiu Petrache, din clasa a XII-a C, a obținut Premiul I la Psihologie, cu nota 9.90, fiind singurul elev din Bihor calificat la această disciplină, la etapa națională de la Baia Mare. Andrei a concurat cu alți 63 de elevi din întreaga țară, foarte bine pregătiți și pasionați de Psihologie. Andrei s-a comportat exemplar, reușind performanța de a reprezenta județul Bihor pentru al doilea an consecutiv la etapa națională a  Olimpiadei de științe socio-umane. Anul acesta, nota 8,50 obținută la Baia Mare, l-a plasat printre cei mai buni zece elevi din țară la Psihologie".
În altă ordine de idei, elevul Andrei Ovidiu Petrache de la Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a obținut anul acesta primul loc (premiul I, clasa a XII-a) la Olimpiada națională de istorie - Etapa județeană, fiind coordonat de prof. Oana Cosma.
Felicitări alor noștri!
Felicitări, Andrei, pentru reprezentările tale de top, la toate concursurile județene, naționale sau internaționale la care ai participat ca elev de excepție al colegiului din Salonta, fie la Paris, București, Oradea sau Baia Mare!
(OviDan)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:16:04 Ora standard a Europei de Est