Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Recepția Terminalului de pasageri nr.1 al Aeroportului Oradea

Inaugurarea oficială a noului terminal este programată pentru 18 mai

Recepția Terminalului de pasageri nr.1 al Aeroportului Oradea

Vineri, 26 aprilie 2024, a început recepția lucrărilor la Terminalul de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea.

Având în vedere amploarea și implicarea multiplelor instituții în acest proiect complex, procesul de recepție se va desfășura pe parcursul a două săptămâni, fiind planificat a fi finalizat în data de 10 mai 2024.
În weekendul 11-12 mai, Aeroportul Oradea va fi gazda unor Zile ale porților deschise, oferind comunității locale oportunitatea de a explora proiectul de extindere și modernizare a Terminalului de pasageri nr. 1. Programul complet al evenimentului va fi anunțat după sărbătorile pascale.
Inaugurarea oficială a noului terminal este programată pentru data de 18 mai, cu un zbor charter către Hurghada (Egipt), operat de compania aeriană HiSky.
În cadrul proiectului, suprafața terminalului a fost extinsă la 12.500 de metri pătrați, într-un demers menit să răspundă nevoilor cererii în continuă creștere a călătorilor. Prin această măsură, capacitatea de deservire a aeroportului a fost dublată, ajungând la 800 de pasageri pe oră, consolidându-se astfel capacitatea de a oferi un serviciu rapid și eficient. Segmentarea spațiilor de plecare pentru destinațiile din zona Schengen și non-Schengen reprezintă un alt punct cheie, contribuind la optimizarea fluxului de călători și simplificarea procedurilor de control al pașapoartelor.
Pentru a facilita procesarea pasagerilor și a bagajelor lor, au fost introduse sisteme digitalizate. Acestea includ ghișee de check-in cu serviciul bag self drop-off pentru check-in digitalizat. De asemenea, au fost instalate porți automate de presecuritate care pot fi accesate prin scanarea simplă a biletului de îmbarcare, în special pentru călătoriile către destinații non-Schengen.
În contextul demersului de digitalizare, proiectul a inclus implementarea unui sistem inteligent de management al clădirii. Acesta este destinat monitorizării consumului de energie electrică, administrării și întreținerii echipamentelor, controlului pompelor de căldură, centralelor de tratare a aerului și a sistemului de încălzire în pardoseală. Extinderea Terminalului de pasageri este o investiție sustenabilă, deoarece vizează o clădire cu consum de energie aproape zero (nZEB). Pentru a îmbunătăți performanța energetică a noii extinderi a terminalului, a fost instalat un parc fotovoltaic cu o putere instalată de 1,3 MW. Din această capacitate, 0,8 MW provin din panouri fotovoltaice montate pe acoperișul clădirii, iar 0,5 MW din panouri instalate în apropierea noii extinderi a terminalului. În plus, în vederea optimizării eficienței energetice a clădirii, s-a introdus un sistem de exploatare a resurselor geotermale pentru încălzirea și răcirea acesteia. Prin urmare, s-a valorificat în întregime potențialul resursei geotermale disponibile la aeroport.
Proiectul ,,Extinderea și eficientizarea Terminalului de pasageri nr.1 al Aeroportului Oradea" cod SMIS 2014+ 157787 a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
Valoarea totală a Contractului de finanțare este de 234,730,092.42 lei, iar valoarea eligibilă este de 184,904,569.04 lei, din care 181,206,477.07 reprezintă finanțarea nerambursabilă (echivalentă cu 98% din valoarea totală eligibilă).
La recepție participă reprezentanți din partea Aeroportului Oradea, Consiliului Județean Bihor, Primăriei Oradea, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Județean în Construcții Bihor și a firmei de construcții.
(A.E.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:46:14 Ora standard a Europei de Est