Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zece activităţi de nota 10, sub semnul PRIETENIEI

Jurnalul unei săptămâni de Şcoală altfel - la CPB

Zece activităţi de nota 10, sub semnul PRIETENIEI

Prima săptămână de Şcoală altfel (din viaţa de elev) la Clasa pregătitoare B de la Şcoala Gimnazială Avram Iancu, Oradea, s-a caracterizat prin: bucurie, muncă în echipă, experienţe noi, diversitate, utilitate, tradiţii, natură, aventură, distracţie.

S-au organizat 10 activităţi diverse, atractive, utile şi frumoase, după cum au apreciat părinţii şi copiii în chestionarul de feedback de la final. Acestea au fost:
Act.nr.1-Prietenii Pământului - 22 aprilie, Ziua Pământului
Act.nr.2-Prietenii veseliei
Act.3 -Prietenii picturii altfel
Act.nr.4-Prietenii creștinilor-Paștele
Act.nr.5-Prietenii poveștilor-Teatru ,,Muzicanții din Bremen"
Act.nr.6 -Prietenii alimentației sănătoase-Coș cu fructe și Salată de fructe
Act. nr. 7 -Surprize în grădina școlii-Vânătoare de Paște și Traseul oului în sala de clasă
Act. nr. 8-Prietenii culturii româneşti-Vizită la complexul muzeal Octavian Goga, Ciucea
Act. nr.9-Prietenii animalelor-ZooParc Sălicea, Cluj
Act. nr. 10-Prietenii mişcării-Parc de aventură, Sălicea, Cluj.
Părerile copiilor și ale părinților sunt împărțite și în ceea ce privește activitățile viitoare; sunt opțiuni variate și pertinente.
Am apreciat sugestiile părinţilor, mulţumindu-le, totodată. Cu siguranţă la anul vom avea în plan alte activităţi plăcute şi variate, și o altă excursie (de două zile), activitate la centrul de echitaţie, vizite la brutărie/patiserie/ fabrici din zonă, activitate de voluntariat la un centru de plasament/cămin de bătrâni, activităţi de grădinărit (plantare), picnic, activităţi comune cu părinţii etc.
Mesajele părinţilor reprezintă mulţumirea mea ca dascăl, şi motivaţia pe mai departe; iată câteva mesaje:
*Vă mulțumim pentru implicare! Săptămâna aceasta specială chiar s-a făcut o educație altfel!
*Atât eu cât și soțul suntem profund recunoscători pentru tot ceea ce faceți pentru copilul nostru, pentru faptul că nu vă limitați să faceți doar ceea ce este scris în programă; sunteți atentă la emoțiile lor și modul în care l-ați liniștit în autocar, îmi dă siguranţa că se află pe mâini bune.Vă mulțumesc!
*Noi vă mulțumim pentru toată munca şi efortul depus în educarea copiilor noştri. Vă dorim să aveţi aceeaşi dăruire, putere de muncă, răbdare şi nelipsita comunicare zilnică cu noi, care ne este benefică, ei nefiind obişnuiți să povestească tot ce fac la şcoală!
*Noi vă mulțumim pentru înțelegere, răbdare, devotament și dragostea pe care o aveți pentru copilașii noştri!
*Orice ați organiza, contăm pe dumneavoastră, pentru că ştiţi ce este cel mai bine pentru copii! Mulţumim!
*Abia așteptăm ediția de anul viitor!Mulțumim și noi pentru devotament!
*Mulțumim pentru tot; multă sănătate!
*Și noi vă mulțumim! Sigur vor fi şi alte activități interesante.
*Sperăm să avem o colaborare la fel de frumoasă în continuare.
*Mulțumesc frumos d-nei învățătoare pentru toată răbdarea și dragostea acordată copiilor noștri...
Eu, ca dascăl, îi felicit pe școlarii mei pentru realizările din această săptămână, iar părinților le mulțumesc pentru toată încrederea și susținerea!
Prof. Monica Toader

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:12 Ora standard a Europei de Est