Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Orizont nemărginit în tradiție și valori

Concurs regional de folclor și tradiții ,,Tradiții românești”, ediția a VII-a

Orizont nemărginit în tradiție și valori

,,Un popor fără tradiţii este un popor fără viitor" (Alberto Lleras Camargo).

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea a organizat joi, 25 aprilie 2024, la Palatul Copiilor Oradea, activitatea principală a proiectului Concurs regional de folclor și tradiții ,,Tradiții românești", în colaborare cu I.Ș.J. Bihor și Palatul Copiilor Oradea.
Coordonatorii proiectului, prof. Canalaș Liliana, prof. Cărădan Adina și prof. Tocuț Dorina, alături de întreaga echipă de organizare a C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea au primit, cu drag, elevii școlilor partenere din județele Alba, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Bistrița-Năsăud, Satu- Mare.
Distinșii oaspeți au apreciat inițiativa Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, au mulțumit părinților și profesorilor coordonatori de elevi pentru susținerea, aprecierea și cunoașterea valorilor tradiționale românești: prof. Dume Carmen, inspector școlar pentru Activități Extracurriculare, prof. Erdeli Elena, inspector şcolar pentru  Învățământul Special, prof. Marcu Marius Constantin, director al Palatului Copiilor Oradea, prof. Zancu Flaviu-Ștefan, președintele Sindicatului Liber din Învățământ Bihor, prof. Bonțu Aurica, profesor la Liceul de Arte Oradea și Bonțu Lucian Florin, corepetitor la Școala de Arte „Francisc Hubic" Oradea.
Director C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea, prof. Șipoș Lăcrimioara, a mulțumit pentru interesul și prezența în număr atât de mare: elevi, profesori, părinți, bunici, reprezentanți ai unor instituții de seamă din  Bihor, ai mass-mediei orădene.
Șezătoarea din cadrul proiectului a fost un spectacol cu cortina deschisă, un spectacol în care au fost prezentate, cu mândrie față de apartenența noastră, costume populare, obiceiuri, obiecte tradiționale din diferite zone ale țării (Bihor, Alba, Arad, Caraș-Severin, Bistrița-Năsăud și Satu Mare), cântece de copii cu versuri puternice de trăire și simțire românească și pricesne, momentele cuprinse în cele trei secțiuni etc.
Prin proiectul educativ ,,Tradiții românești" se propune valorizarea tradiţiilor şi obiceiurilor poporului nostru în contextul actual socio-cultural când influenţa mass-mediei promovează în rândul tinerilor împrumuturi din diverse culturi.
Frumoase costume populare din diferite zone ale țării s-au purtat, cu mândrie, elevii participanti au purtat ii cusute de bunici, străbunici, iar cântecele și pricesnele au răsunat pe scena Palatului Copiilor.
Peste 400 de elevi prezenți la Concursul regional de folclor si tradiții și în acest an, care, continuă și transmit, mai departe, tradițiile și obiceiurile locale.
Ne-au onorat cu prezența și ne-au încântat elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Căbești, Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Primăvara" Reșița, Centrului Școlar de Educație Incluzivă ,,Aurora" Reșița, G.P.P. Sofronea Arad, Școlii Gimnaziale „Viorel Horj" Dragănești, Colegiului Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, G.P.P. Nr. 45 Oradea, G.P.P. Nr. 56 Oradea, G.P.P. Nr. 34 Oradea, G.P.P. Nr. 23 Oradea, Școlii Gimnaziale Nr. 1 Diosig, Școlii Gimnaziale„Nistor Porumb" Tulca, Școlii Gimnaziale „Axinte Sever" Aiud, Alba, Clubul Copiilor Beclean, Liceului de Arte Oradea, Școlii Gimnaziale Homorodu de Mijloc, Satu Mare, Liceului Teoretic „Lucian Blaga" Oradea, Palatului Copiilor Oradea, Școlii Gimnaziale Nr. 1 Brusturi, Școlii Gimnaziale Nr. 1 Nucet, C.Ș.E.I. Arad, Școlii Gimnaziale „Lazăr Tâmpa" Almaș, Arad, alături de elevii C.Ș.E.I. „Orizont" Oradea.
Alături de cele 50 de momente artistice prezentate pe scenă, elevii și profesorii Micula Adrian Nicolae și David Gheorghe au desfășurat Atelierul de încondeiat ouă cu bizarca în holul Palatului Copiilor.
Bunici, părinți, elevi, preșcolari, cadre didactice, reprezentanți ai unor instituții de seamă ale comunității didactice bihorene s-au bucurat, din plin, de momentele pregătite, cu măiestrie de către toți participanții pe scenă, au admirat diversitatea și frumusețea tradiției străvechi românești, puterea și trăirea deosebită a identității noastre naționale.
        Bucuria pe care elevii o simt ascultând, vizionând, aplaudând momentele artistice de pe scenă se adaugă împlinirii de a da naștere oului încondeiat, cu puțin înainte de Sărbătoarea Învierii, de a arăta părinților, bunicilor, cadrelor didactice rodul muncii lor cu admirație față de tradiția creștină românească.
       Atât în sala de spectacol, cât și la atelierul de încondeiat, elevii din învățământul de masă, din mediul urban și rural, din județul Bihor și alte județe, au interacționat cu elevii din învățământul special, au socializat și s-au susținut reciproc.
          Prof. Canalaș Liliana
          Prof. Cărădan Adina Mioara
          Prof. Tocuț Maria Dorina

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:42 Ora standard a Europei de Est