Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Consiliul Județean este în slujba bihorenilor!

Raport de activitate 2020 - 2024

Consiliul Județean este în slujba bihorenilor!

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, și vicepreședinții Mircea Mălan și Călin Gal au prezentat joi, 25 aprilie 2024, în cadrul unei conferințe de presă, raportul de activitate din mandatul 2020 - 2024.

La conferința de presă au participat și echipele din Direcția Tehnică și Direcția Economică din cadrul Consiliului Județean Bihor.
Toate lucrurile bune care s-au întâmplat în acest mandat, toate proiectele realizate sunt meritul întregii echipe și se cuvine să le mulțumim tuturor pentru colaborare. Constatarea mea este că nu oamenii care lucrează în sistemul public sunt problema ineficienței și a lipsei de performanță, problema sunt cei care conduc", a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Administrația județului Bihor în perioada 2020 - 2024 a fost definită de trei caracteristici importante: serviciul către cetățeni, dezvoltare și parteneriate eficiente. În acești ani au fost alocate resurse și au fost luate o serie de măsuri concrete pentru a răspunde nevoilor bihorenilor și pentru a crea un mediu de dezvoltare în mai multe domenii.
Administrație în slujba bihorenilor
Președintele Ilie Bolojan a punctat că măsurile de a reorganiza activitatea Consiliului Județean Bihor și a instituțiilor subordonate prin reducerile de personal au redus cheltuielile de funcționare și au dus la economii anuale de 6 milioane de euro, care au fost orientate înspre investiții.
În acest mandat, pentru prima dată, au fost introduși indicatorii de performanță pentru primării, edilii având un diagnostic exact al performanței administrative. Comparația cu unități administrativ-teritoriale de aceeași dimensiune i-a îndemnat să își îmbunătățească performanțele. S-a constatat de la an la an o îmbunătățire în multe locuri, indiferent de culoarea politică", a explicat Ilie Bolojan.
De la preluarea mandatului în 2020 până în prezent, au fost continuate și finalizate proiectele demarate de fosta administrație a Consiliului Județean Bihor, cum ar fi Drumul Apusenilor, bazinele didactice de înot sau reabilitarea unor drumuri județene.
Curățenia în județ este un obiectiv important al acestui mandat. În acest sens, au fost luate măsuri concrete, precum curățenia pe drumurile publice, construirea unei rețele de platforme de deșeuri voluminoase, adoptarea unui regulament de întreținere a curățeniei, descurajarea depozitărilor ilegale de deșeuri prin amplasarea unor camere de supraveghere pe drumurile județene și naționale, cofinanțarea primăriilor pentru achiziția de utilaje de curățenie și punerea în funcțiune a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor.
În ultimii ani s-a pus accentul și pe susținerea accesului la cultură prin investiții în biblioteci, achiziționarea continuă de cărți și construirea unui centru cultural multifuncțional, dar și prin promovarea tradițiilor locale și creșterea activităților culturale.
Administrație de dezvoltare
Județul Bihor se află într-un proces de modernizare și extindere a infrastructurii.  Dezvoltarea rețelei de drumuri, modernizarea aeroportului și investițiile în rețelele de transport sunt doar câteva exemple de creștere a conectivității și accesibilității.
Proiectele care s-au realizat și sunt în curs de realizare în județul nostru arată în fapt viziunea de dezvoltare a județului și modul în care Consiliul Județean înțelege să răspundă nevoilor reale ale bihorenilor. Când am venit, am constatat câteva realități, iar acestea se cereau a fi rezolvate. Una dintre ele, de exemplu, a fost că pe drumurile naționale, în orașe sau la intrare și ieșire din Oradea, bihorenii pierdeau zeci de minute din viață în orele de trafic intens. Răspunsul nostru: investiții semnficative în rețeaua de drumuri și centuri", a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a adăugat: „Un lucru important a fost rețeaua de drumuri noi, nu doar reabilitarea și modernizarea unor drumuri vechi. Astăzi avem în lucru peste 65 de kilometri de drumuri noi, centurile din zona metropolitană a Oradiei, inelul metropolitan și celelalte proiecte. Un alt proiect important este rețeaua de parcuri industriale, unde vor începe lucrările în următoarea perioadă. Am reușit, de asemenea, cofinanțarea drumurilor comunale agricole care duc la investiții în agricultură. Am avut un prim apel de proiecte anul trecut."
Au fost luate măsuri pentru a facilita accesul la locurile de muncă și pentru a preveni depopularea zonelor rurale. Proiecte precum parcurile industriale, Campusul pentru învățământ dual și Parcul Științific și Tehnologic au fost concepute pentru a atrage investiții și pentru a genera locuri de muncă bine plătite.
Prioritatea a fost atragerea fondurilor europene, private și guvernamentale, deoarece bugetul local nu era suficient pentru finanțarea proiectelor. În ultimii patru ani, ponderea investițiilor în bugetul total a crescut semnificativ, de la 26% în 2019 la 77% în 2023.
Obiectivul nostru a fost gestionarea corectă a fondurilor, pentru ca această administrație să poată duce toate proiectele la final. Avem cea mai mică organigramă, dar cel mai mare buget de dezvoltare dintre toate consiliile județene din țară. Am reușit în acești patru ani să inversăm ponderea cheltuielilor de funcționare în comparație cu cele pentru dezvoltare din bugetul total al instituției. Doar 15% din bugetul pentru anul 2024 reprezintă cheltuieli de funcționare", a subliniat Călin Gal, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Administrație prin parteneriate
În mandatul 2020 - 2024, administrația județului a dezvoltat parteneriate solide cu diferite instituții, cu scopul de a atrage finanțări pentru proiecte în mai multe domenii. Parteneriatele cu primăriile, cu autoritățile din alte județe, cu instituții de la nivel central și cu mediul privat au adus în județul Bihor investiții importante.
Cele mai importante parteneriate au fost cu Primăria Oradea și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru că efectele acestor parteneriate au fost masive. Cu Primăria avem, de exemplu, inelul metropolitan - 17 kilometri de drum nou, Spitalul de boli infecțioase, rețeaua de pasaje, Centrul Cultural Multifuncțional și susținerea zborurilor de la Aeroportul Oradea. O parte din centuri sunt rezultatul parteneriatului cu CNAIR, la fel ca pasajele pietonale, rutiere sau lărgirile la patru benzi. Sunt proiecte importante la care noi nu am fi avut acces la finanțare", a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Vicepreședintele Mircea Mălan a mai amintit despre colaborarea cu Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate, prin care se valorifică potențialul turistic al județului Bihor și se realizează proiecte pentru conservarea mediului înconjurător. În mai multe zone montane se amenajează campinguri și spații de agrement pentru iubitorii de natură.
Este în desfășurare, de asemenea, un program multianual de sprijinire a primăriilor pentru introducerea sau extinderea rețelelor de gaze.
Un alt parteneriat important este și cel cu Universitatea din Oradea, pentru a stimula inovarea și cercetarea și pentru a sprijini antreprenoriatul.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:35:04 Ora standard a Europei de Est